Wpis z mikrobloga

Czy na intercity.pl można kupić bilety koło siebie? Wybieram że chcę bilet dla dwóch osób a on mi wyrzuca miejsca:

045 / Okno
041 / Okno

czyli to są miejsca położone w innych miejscach? (Skoro oba przy oknie a w tym pociągu są po dwa miejsca między korytarzem [Miejsce][Miejsce] [ Korytarz ] [Miejsce][Miejsce])

#pociagi #intercity #pkp
  • 27
  • Odpowiedz
@Greensie: tzn.? Ja już jechałem kilka razy tym połączeniem (ta sama godzina i zawsze to był pociąg IC 3556) więc wiem jak tam wyglądają miejsca ale pierwszy raz będę jechać z kimś i chciałbym miejsce obok (czyli jedno od okna a drugie od korytarza). Czy wtedy muszę jak debil zrobić dwie rezerwację i po poznaniu miejsca pierwszej rezerwacji wpisać to miejsce w drugiej (bo jest taka opcja jak miejsce koło
  • Odpowiedz
@Rst00 nie, podczas kupowania biletów powinieneś móc zaznaczyć czy chcesz jechać przedziałowym (8 miejsc), czy bezprzedziałowy tym o którym mówisz. Sprawdź czy nie da się gdzieś tego zaznaczyć, bo jak kupujesz dwa i są miejsca to automatycznie Ci powinno koło siebie umieścić
  • Odpowiedz
@Andczej: pokazuje mi się ikona że jest dużo miejsc wolnych więc mało prawdopodobne
@Greensie: wybrałem niby bezprzedziałowy ale później na już finalnym kroku gdzie widać przydzielone miejsca nie ma informacji czy to wagon przedziałowy czy bez przedziałowy. Zresztą tam chyba wszystko jest bezprzedziałowe bo to jest długi wagon gdzie masz miejsca jeden za drugim.
  • Odpowiedz
pokazuje mi się ikona że jest dużo miejsc wolnych więc mało prawdopodobne


@Rst00: nie zawsze to działa dobrze

a moze sprawdz te miejsca bo jak oba przy oknie to po prostu osoba bedzie naprzeciwko Ciebie siedziec


@Adamus56: nie, to są raczej miejsca w bezprzedziałowym, jedno z lewej, a drugie z prawej
  • Odpowiedz
@Greensie: teraz jeszcze tępe IC zablokowało mi możliwość rezerwacji przez internet bo 5 ostatnich transakcji nie zostało zakończone płatności. Porażka ¯\_(ツ)_/¯
  • Odpowiedz
teraz jeszcze tępe


@Rst00: XD
pomyśl przecież w ten sposób w pare minut można zablokować cały pociąg, więc normalne że robią blokade

odczekaj chwile lub zmień przeglądarke i tyle
  • Odpowiedz
@Andczej: no ale jeżeli za każdym razem anulowałem transakcję i miejsca się zwalniały to dlaczego blokują możliwość rezerwacji? Gdybym zrobił 5 rezerwacji to logiczne że system powinien zablokować dalsze rezerwowanie ale w przypadku jak nie mam aktualnie na koncie żadnych rezerwacji to wtf? Prędzej konto muszę zmienić bo byłem zalogowany.
  • Odpowiedz
@Andczej: raczej nie aż po takiej chwili. Zarezerwowałem bilet, przydzieliło mi te miejsca z pierwszego postu, anulowałem, od razu chciałem spróbować jeszcze raz i wylosowało mi dokładnie te same miejsca więc nie sądzę że mają taką blokadę. Zresztą, czemu taka blokada miałaby służyć? Kompletnie bez sensu bo zamiast faktycznie zwalniać miejsca w momencie anulowania przez użytkownika to musiałoby to trafiać do jakiejś kolejki a następnie jakiś cron czy inny automater
  • Odpowiedz
@ConanLibrarian: no ale ja pisałem o blokadzie w przypadku anulowania rezerwacji a nie potwierdzenia czy płatności. Co do Twojego sposobu to spoko, ale problem w tym że system może wylosować za pierwszym razem miejsce obok którego jest już zajęte :/ Ehh, to pkp jest nienormalne.
  • Odpowiedz
no ale ja pisałem o blokadzie w przypadku anulowania rezerwacji


@Rst00: A sprzedawca biletów zakłada blokadę na dwie minuty. Nie pytaj mnie, dlaczego koleje w Polsce mają taki dziwny system. :-)

Niestety. Jest na szczęście metoda: zapłać później. Nie korzystałem z niej, ale być może ona pozwala na nieryzykowanie pieniędzmi (środkami) w takim przypadku.

Od lat mnie zastanawia, dlaczego PKP nie chce umożliwić zaznaczania miejsc tak jak np. przy
  • Odpowiedz
Od lat mnie zastanawia, dlaczego PKP nie chce umożliwić zaznaczania miejsc tak jak np. przy kupowaniu biletów do kina czy do takiego FlixBusa…


@ConanLibrarian: ze względu na brak ujednoliconego taboru, na części pociągów jest, ale na większości nie i to sprawia problem, dlatego stosuje się międzynarodowy system
  • Odpowiedz
ze względu na brak ujednoliconego taboru,


@Andczej: Pozwolę sobie nie zgodzić się z takim argumentem, gdyż nie istnieje żaden powód blokujący uwzględnienie planowanych przejazdów (czyli rodzaj wagonu jest znany), a awarie… to wtedy wiadomo, że nic nie trzyma się kupy, więc tym bardziej nie stanowi przeszkody.
Co więcej, wprowadzenie czegoś takiego w EIP nie jest obarczone żadnym ryzykiem, a stanowić mogłoby bardzo dobry poligon doświadczalny dla rozwoju systemu.
Informatycy na rynku są, programiści są, istnieją rozwiązania wprowadzone lub do zaadaptowania, koleje mają pieniądze, więc jedynym powodem może być IMO okazywanie tradycyjnej pogardy przez wielką korpo swoim
  • Odpowiedz