Wpis z mikrobloga

Dydona (6) #lacunafabularniekartagina

-----------------------------------------------------------------------

Minister wojny chodził nerwowo od kąta do kąta. Batrun czytał stos raportów, przygotowanych przez wywiad. Minister Skarbu przygryzał z nerwów wargi obserwując piętrzące się wydatki.

- I jeszcze Ci cholerni piraci. W jaki sposób mamy kontrolować nasze szlaki, jeżeli co chwilę mamy raporty o zatopieniu kolejnej jednostki handlowej?

- Moglibyśmy oddelegować część floty wojennej do patrolowania wybrzeży...

- Ale tych wybrzeży przybywa nam z miesiąca na miesiąc!

Spojrzałaś na swoich doradców, a Ci od razu uspokoili się i wrócili do rozmyślania.

Minister wojny w pewnym momencie nie wytrzymał, trzasnął pięścią w stół i krzyknął w Twoim kierunku

- CZAS ZAATAKOWAĆ RZYM!

Zaczęłaś zbliżać się powolnym krokiem do człowieka, który właśnie uświadomił sobie w jak wielkie łajno wdepnął. Stanęłaś kilkanaście centymetrów przed jego twarzą, położyłaś palec na jego ustach i powiedziałaś:

- Mniej gadania, więcej słuchania. A słuchaj mnie uważnie, bo nie będę się powtarzała...

-----------------------------------------------------------------------

III TURA:

Arkusz z budżetami i innymi danymi dostępny tutaj

Waszym zadaniem jest wskazanie obszaru działań oraz rodzaju podejmowanej akcji. Na danym obszarze można dokonać następujących akcji: inwazja, działania pokojowe (dyplomacja, handel) oraz szpiegowanie.

Inwazja wymaga jednej armii (10 000 żołnierzy), zawsze kończy się powodzeniem. Po dokonaniu inwazji otrzymujesz nowych rekrutów (dodawanych do puli inwazji na Rzym), jednorazową premię pieniężną z łupów, a żołnierze z armii atakującej, którzy przeżyli inwazję zostają również dodani do puli szturmu na Rzym. Wysokość premii uzależniona jest od bogactwa i zaludnienia regionu oraz sukcesu inwazji (modyfikowanego przez indywidualny poziom trudności). Więcej niż jedna inwazja w danej turze zmniejsza skuteczność i nagrody ze wszystkich inwazji. W całej rozgrywce możesz użyć tylko tyle inwazji, ile wielokrotności 10 000 armii miałeś na początku (przykładowo jeżeli zaczynałeś z 50 000 armii, możesz w ciągu całej gry przeprowadzić tylko 5 inwazji).

Pokojowe działania zawsze kończą się powodzeniem. Ich koszt oblicza się wzorem Poziom Truności x 500 000 szekli. Dwa pokojowe działania w turze powiększają ich łączny koszt dwukrotnie, trzy pokojowe działania trzykrotnie itd. Po udanym przejęciu terenu otrzymujesz nowych rekrutów (dodawanych do puli inwazji na Rzym) oraz stały miesięczny przychód z podatków na tym obszarze. Nie można przeprowadzać działań pokojowych na obszarach wokół Rzymu (obszar 9) oraz w mieście-stolicy Ateny (obszar 13)

Szpiegowanie na danym obszarze zmniejsza poziom trudności akcji. Działa dopiero od następnej tury. W obecnej fazie rozgrywki koszt szpiegowania jest podwojony w stosunku do pierwotnej ceny

Inwazja na Rzym wymaga minimum 30 000 żołnierzy i jest ostatnią akcją przeprowadzaną w grze. Po wskazaniu planu inwazji przeprowadzona zostanie symulacja i zostanie przedstawione indywidualne zakończenie. Inwazję na Rzym deklarujesz na początku tury zamiast innych akcji.

Podręczny spis obszarów:
1: Sagunt, Emporion
2: Massalia, Genua
3: Parma, Luna, Bononia
4: Istria, Salona, Ragusa, Epirus
5: Taranto, Telezja, Velia
6: Lakuna
7: Sycylia
8: Sardynia
9: Rzym bez stolicy
11: Półwysep Bałkański bez stolicy
12: Wyspy na Morzu Jońskim i Egejskim
13: Ateny - stolica
14: Nikomedia, Pergamon, Efez
15: Tars, Kition, Byblos

-----------------------------------------------------------------------

Podejmij decyzję, plusując jeden z dwóch komentarzy poniżej

>>ORAZ<<<


zadeklaruj akcje i obszary w komentarzu

-----------------------------------------------------------------------
Jeżeli nie chcesz widzieć postów tego typu, wrzuć tag #lacunafabularnieczarnolisto na czarno

Jeżeli chcesz zostać zawołany do następnej edycji gry, zapisz się do spamlisty
  • 21
@orlando74:

b) Pokojowe przejęcie neutralnego regionu wymaga pieniędzy. Koszt rośnie geometrycznie w przypadku akcji na wielu frontach jednego miesiąca. Pokojowe przejęcie zawsze kończy się powodzeniem. Dodatkowo po przejęciu terytorium otrzymujesz bonus w postaci dodatkowych zrekrutowanych żołnierzy (100% wartości bazowej) oraz wpływy z podatków i opłat (100% wartości bazowej))