Wpis z mikrobloga

Za nami pierwsza runda jedenastego sezonu ACLeague, Motorsport Capsule F4 Grand Prix, którego głównym bohaterem jest wyczekiwany od lat open-wheeler, Tatuus FA01. Przy okazji zmienia się formuła wyścigów: na każdym serwerze mamy po dwa 30-minutowe sprinty. Kolejność startu w drugim sprincie ustala wynik pierwszego, z tym, że pierwsza dziesiątka jest odwrócona (zwycięzca startuje z 10 miejsca, osoba, która była 10 startuje z pierwszego miejsca). W klasyfikacjach wzięło udział ponad 180 osób, które zakwalifikowały się do równoległych wyścigów na serwerach Pro, Semipro, Am oraz Rookie.

http://acleague.com.pl

Pierwszy wyścig na serwerze Pro wygrał... DFGT!
Drugi wyścig na serwerze Pro wygrał... BerekSan!
http://simresults.net/180705-d0m

Pierwszy wyścig na serwerze Semipro wygrał... Denan!
http://managerdc7.rackservice.org:50175/sessiondetails?sessionid=332
Drugi wyścig na serwerze Semipro wygrał... Mounty!
http://managerdc7.rackservice.org:50175/sessiondetails?sessionid=333
http://simresults.net/180705-9LL

Pierwszy wyścig na serwerze Am wygrał... Kolinary!
http://managerdc7.rackservice.org:50456/sessiondetails?sessionid=319
Drugi wyścig na serwerze Am wygrał... Prorok1394!
http://managerdc7.rackservice.org:50456/sessiondetails?sessionid=320
https://simresults.net/180705-7dt

Pierwszy wyścig na serwerze Rookie wygrał... Pan
Marian!
http://managerdc7.rackservice.org:50373/sessiondetails?sessionid=336
Drugi wyścig na serwerze Rookie wygrał... Pan_Marian!
http://managerdc7.rackservice.org:50373/sessiondetails?sessionid=337

Jak Wasze wrażenia?

#acleague #simracing #assettocorsa
  • 24
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@Plupi: Preq nadspodziewanie dobrze, nie sądziłem, że zdołam dowalić dobry czas.

Na Q nie mogłem się skupić. Kaszanka, ale blisko pierwszej dziesiątki. Poczatek R1 to karuzela s----------a. Ciągle zyskiwałem i traciłem pozycje, przez błedy innych i swoje. Ostatecznie jednak się wszystko uspokoiło, kto miał sie rozwalić, ten się rozwalił, tempo trochę wolniejsze od prowadzącego DFGT, i jakoś P4 czy P5 na mecie.

R2 start spoko, Walka z pimpkiem, z tyłu dfgt, przed pimpkiem ktoś jeszcze. T2, pimpek zajeżdża mi drogę, daję lekko po hamulcach, dfgt nie zdążył, spin. O dziwo nikt mnie nie uderzył. Jedziem dalej, T5 chyba Sumek. Później troche gonienia, trochę wyprzedzania, trochę zabawy z DFGT, na koniec zabawa z Kimizem, który miał wyraźnie lepsze tempo, ale jakoś nie mógł mnie łyknąć i top
  • Odpowiedz
@Plupi: U mnie start sezonu to typowe 50/50. Po zmianie kierownicy na większy RIM 33-centymetrowy bardzo ciężko było mi wyrównać do czasu zrobionego na PREQ. Pomimo wielu prób trudno mi było się do niej przyzwyczaić i tak naprawdę dopiero pod koniec R1 zacząłem robić czasy poniżej 1.27. Skutkowało to startem z dalekiego 21 miejsca i mozolne przebijanie się do przodu. Wiele w tym zawdzięczam dobrze przemyślanej strategii zespołu zakładającej start
  • Odpowiedz
OW fanem nie jestem, dużo do ogarniania, zachowania opon itp.

W preq, trenowałem z @RealAKP i wykręciłem życiówkę taką że byłem coś w okolicach 50 miejsca. Ale oczywiście w preq można tylko spadać jak się nie poprawi więc moja mega życiówka okazała się żałosnym czasem zapewniającym 108 miejsce ( _)

Start w AM, kwale koślawo, coś w okolicach 20 miejsca ale tradycyjnie, przyparty do muru wpadłem w rytm i ciach - kółko w okolicach PB i miejsce 11.
  • Odpowiedz
@Plupi: W obu wyścigach startowałem ze środka stawki. W obu dostałem taki strzał, że i tak jechałem niemalże z ostatniej pozycji. Cały wyścig na hardach bez pitu jednak z 25 pozycji zdobyłem w pierwszym wyścigu P5 co było sporym wyczynem. Błędy innych zawodników działały na moją korzyść jednak zaliczyłem spin i finalnie pierwszy wyścig skończyłem na P13. Drugi wyścig podobnie strzał i przepuszczanie przed wróceniem na tor. Znowu z 1/3
  • Odpowiedz
@Plupi: Q: Ogólnie słabe kwalifikacje... nie mogłem skleić kółka i start z 28 pozycji.
R1: Po pierwszym kółku awansowałem na ok. 16 pozycję, a potem... rozpoczął się tzw festiwal s----------a. Ktoś spinuje przed moim nosem, ja hamuję, ludzie z tyłu nie hamują. Taka sytuacja zdarzyła mi się bodajże 3 razy. No cóż, czerwone aero, pit-stop i lecimy. Kończę wyścig na 27 pozycji.
R2: Znów niezły start i znów te same
  • Odpowiedz
@Plupi: PreQ przelecialo szybko bo w sumie mialem okazje do 2 jazd po iles tam kolek. Czas dawal awans spokojnie do Semi wiec zgodnie z planem bo do Pro nawet sie nie pcham.

SemiPro:
Q: 2 wyjazdy i ostatecznie poprawim swoj PB a wiec nie jest zle. Pozycja na starcie chyba 5?
R1: Spokojny start i szybklo udalo sie przebic na 3 miejsce. Niestety na kolejnym okr. chyba moj spin w T1 choc nie ogladalem jeszcze powtorki. Spadam gdzies na koniec stawki 25 miejsce? Cierpliwie gonie reszte bo rowniez co chwilka ktos wypada, jakis spin itd. Udaje sie przebic gdzies na 14-12 miejsce i ponownie spin i ponownie spadek na odlegle pozycje. Startegia zakladala przejazd bez wizyty w boksach co sie udalo na medach i to bylo dobre rozwiazanie bo ostatecznie po zacietej obronie pozycji koncze na 8 miejscu. A to dawalo niezle rokowania na 2 wyscig ( ͡° ͜ʖ ͡°)
R2: Start spoko czyli bez niespodzianek. T1 - T2 rowniez pod kontrola ale juz przed T3 w ferworze walki nie zauwazylem zawodnika z lewej i delikanie sie od niego odbijam. Niby nic wielkiego bo nikomu nic sie nie stalo ale wybilo mnie to rytmu wiec na T3 brakowalo juz pelnej koncentracji. Delikanie tracam wiec chyba @WojciechStr? za co z gory przepraszam. Postawilo go i chyba niezle ta sytuacja namieszala w dalszej czesci stawki... Pozniej juz jazda w malej grupce, ktora dyktowala tempo. Po nauczce z R1 tylko aktualny lider czyli @misiu_rally zdecydowal sie na wizyte w boksie. Reszta twardo na medach do mety co skutkowalo walka z oponami w koncowce wyscigu. Mnie sie udalo zachowac te oponkicalkiem w niezlym stanie (tyl jakies 14-20 % zuzycia pozostalo) a wiec nawet udalo sie powalczyc w koncowce o wyzsza lokate. Niestety poza duza dawka czystej walki 2W dochodzi do minimalnego kontaktu w T1 z @mateusz-mazurek. Sutuacje sobie spokojnie po wyscigu wyjasnilismy jednak niesmak tej sytuacji pozostal. Szkoda bo mozna bylo do konca fajnie powalczyc a tak to Mateusza obrocilo i stracil 2 pozycje konczac na 4 miejscu.
  • Odpowiedz
@Mokrysedes: W takim razie jestem Ci winien przeprosiny. Zawsze staram się szanować zasadę niebieskiej flagi, ale w tym wypadku walczyłem z innym kierowcą i nie mogłem tak po prostu odpuścić. Jeśli kierowca jest szybszy to nie bronię nadmiernie pozycji. Być może da się jakoś oznaczyć dublujących kierowców, aby nie było wątpliwości. Mam nadzieję, że na Silverstone spotkamy się już w normalnej walce.

@Plupi:
PreQ: Cieszyłem się że jako nowicjusz na tydzień przed weekendem wyścigowym, tfu... czwartkiem wyścigowym, zajmuje pozycję w pierwszej 20. Następny tydzień szybko mnie zweryfikował i ostatecznie preQ skończyłem na 70 miejscu i wysokiej kwalifikacji na serwer AM. Niestety, bariera 1.27.00 okazała się dla mnie nie do złamania.

Q: P5 byłem zadowolony chociaż liczyłem na drugą linię. Ostatnie okrążenie Q, wiozłem około - 0,4 sek, ale jak zwykle w
  • Odpowiedz
@ogaras: No niestety, też Cię muszę z lekka o--------ć za końcówke R2. Przez Ponad pół okrążenia jechałem za Tobą, a Ty nic - ostro walczysz z niebieską flagą. Dopiero później tak wyszło, że na T3-T4 odbiłeś się odemnie.
  • Odpowiedz
@drag_op: OK, więc biorę winę na siebie, przepraszam. Dla jasności chce podkreślić, że nie zamierzałem walczyć z dublującym kierowcą, a z bieżącym oponentem.

Niech ten skromny plusik, chociaż w nieznacznej części wynagrodzi mój błąd.
  • Odpowiedz
U mnie ten wyścig był w zasadzie powrotem do ścigania po w zasadzie ponad roku przerwy.
Najpierw w maju zeszłego roku padła mi karta graficzna, a jak już kupiłem nową kartę to awarii uległa moja DFGT.
Teraz od kilku dni mam już T150 Pro więc można było pojechać.

Nie miałem zbyt dużo czasu na treningi więc padło na serwer AM.

Kwalifikacje
  • Odpowiedz
@Plupi: Panom z servera rookie proponuję douczenie się czym są niebieskie flagi i jak wykonać prawidłowy drive-through. Kolega @Mateusz-Jasnowski nie wiem na cholerę koniecznie chciał się oddublowywać na niebieskiej fladze na najtrudniejszych zakrętach na T1. Oczywiście nie mówię, że ten durny manewr zaważył o mojej pozycji (°°
  • Odpowiedz
@Plupi: i jeszcze chcę przeprosić kolegę @HitmanSon. Ptracker nie działał, a ja myślałem, że mam niebieską flagę. Na wyjściu odpuściłem gaz a ty się chyba trochę nie spodziewałeś. Dobrze, że praktycznie walczyliśmy o pietruszkę.
  • Odpowiedz
  • 3
@William_Lawson Niebieska flaga jest po to aby wolniejszy kierowca przepuścił tego szybszego. Ja jechałem w czołówce ale wywaliło mi neta. Wróciłem aby chociaż ukończyć i starałem się odrobić stratę, a że byłem ewidentnie szybszy to wyprzedzałem. Car radar ewidentnie pokazuje że to ty wyjechałeś, po wyjściu z T2. Później wstawię nagranie z car radarem, dla swojej obrony.
  • Odpowiedz
@Ja_sny: wiesz, wpuściłbym Cię na jakiejś łatwiejszej prostej, jeżeli rzeczywiście miałeś szybsze tempo, a w------ś mi się w tor jazdy, ja chyba zahaczyłem o tarkę. Nie spodziewałem się, że ktoś na niebieskiej fladze (a miałeś ją Ty) będzie chciał mnie oddublowywać na jednych z trudniejszych zakrętów no kurde.
  • Odpowiedz