Wpis z mikrobloga

Cześć,
Jestem zielonką, lubię podróżować i dzielić się swoim doświadczeniem. Dlatego też postanowiłam na przywitanie ze społecznością opowiedzieć o odwiedzinach w Mołdawii. Może kogoś to zainteresuje, zachęci do wizyty lub po prostu ktoś się pośmieje przy czytaniu.

Podróżując po Ukrainie z niebieskim paskiem, zahaczyliśmy o Mołdawię. Wśród znajomych nie mieliśmy nikogo, kto odwiedziłby ten niepozorny na pierwszy rzut oka kraj, tym chętniej ruszyliśmy na Wschód Do Kiszyniowa dojechaliśmy autobusem z ukraińskich Czerniowic. Nocna podróż, przerwa na siku i obudziliśmy się na swojsko wyglądającym PKS w stolicy Mołdawii, nie był to centralny dworzec, do którego chcieliśmy się dostać. Chwilę zajęło przeliczenie lejów na PLN-y i tu pierwsze przyjemne zaskoczenie – było sympatycznie cenowo, kurs taxi do centrum kosztował jakieś 16zł. Dostaliśmy się na główny dworzec miasta, żeby stamtąd mieć punkt wypadowy do monastyrów w Orheiul Vechi. Mniej sympatyczny akcent to zamknięta hala głównego dworca – na noc zamykają, zatem musieliśmy poczekać na dworze aż się rozwidni choć ciut.