Wpis z mikrobloga

Podjechalem wczoraj na 10 minut do kumpla przed meczem i jakis jego znajomy wyszedl.
- I jak ci sie jezdzi #ducati, nie psuje sie?
- Cos ty, nigdy nic sie nie stalo.
- A bo kolega ma i mowi ze ducati to sie kupuje dwa, jeden do jazdy a drugi do stania w serwisie, tak czesto mu nawala.
- sie nie dba to sie psuje.

Posiadam juz 3 sezon aktualnie 18 letnie ducati, wszystkie serwisy ksiazkowo robione, do tego standardowe garazowe "przeglady", nigdy nic sie nie stalo. No ale jak ktos jezdzi i ma w dupie serwis okresowy bo "a na #!$%@?, nic mu nie bedzie" i sam tez nic przez lata nie zerknie, no to czego sie spodziwac ( ͡° ͜ʖ ͡°)

#motocykle
  • 17
  • Odpowiedz
@kipowrot: niestety, to marki wymagajace sporej dbalosci o detale, to nie paseratti w mule co na jednym oleju 50kkm zrobi ( ͡° ͜ʖ ͡°) a ludzie przyzwyczajeni do "niesmiertelnych" aut koncza z reka w nocniku.
  • Odpowiedz
@sierzchula rozrząd desmodromiczny i silniki TwinSpark to nie są detale tylko konstrukcje po prostu delikatne, które muszą się po prostu poddać szybciej niż prostsze, a wcale nie są lepsze. Ot inne.
  • Odpowiedz
@kipowrot: desmo to cudo, co sie w tym psuje? ( ͡° ͜ʖ ͡°) nie ogranicza go tempo powrotu sprezyn zaworow i teoretycznie moze krecic wyzsze rpm niz tradycyjny rozrzad, tyle ze wymaga bardzo dokladnego wykonania.

Twin spark to chyba dwie swiece na gar? Jak to sie psuje?

Ogolnie sa to nietypowe rozwiazania, a ze cos "obok" nawalilo to latka przyrosla do nich?
  • Odpowiedz
@sierzchula nie samo rozwiązanie TwinSpark, ale te ich silniki są po prostu awaryjne i problematyczne, sama alfa też, zawieszenie, wykonanie, trwałość... Opinia nie bierze się znikąd.
Desmo też cudo, Ducat z tym ledwo dobija do 11krpm a Japończyki na sprężynach ponad 16k
))¯_(ツ)_/¯
Są delikatniejsze i również przez zly serwis i drobne wady maja opinie taka, a nie inna.
  • Odpowiedz
@kipowrot: Prędkość średnia tłoka, konstrukcyjne ograniczenie to okolice 25 m/s. Dlatego dwucylindrówki kręcą się niżej. Dla porównania - Litr R4 ma znacznie krótsze skoki niż Litr V2

Sam rozrząd desmodromiczny to świetne rozwiązanie, znacznie mniejsze straty na napędzenie rozrządu i można to rozkręcić znacznie wyżej.
  • Odpowiedz