Wpis z mikrobloga

Siema fani #bmw #e39 . Moja beemka mnie już dobija. Od kiedy ja mam ciągle walczę z wibracjami przy hamowaniu. W przednim zawieszeniu mam wymienione wahacze 'banany' na lemforder, przednie dolne również tej firmy. Hamulce przód i tył zrobione na częściach ATE. Nowe końcówki oraz drążki kierownicze. Wg diagnosty brak luzów w zawieszeniu. Jednak jak kopnę w przednie koło w kierunku przodu samochodu to sprężynuje zamiast stać jak wmurowane. Macie jakieś pomysły?
  • 24
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@bonifacy_pankracy: zablokuj kierownice, normalnie tą blokada antykradzieżową i majtaj drążkami albo kołami, dobrze jakby jeden szarpał a drugi sprawdzał, luzy przód tył, góra dół. Powinno być sztywno. Zmień amory, ale już z całym łożyskiem i wszystkim co tam jest, jak robić to dobrze. A może to ich wina.
@bonifacy_pankracy udało Ci się uporać z problemem wibracji podczas hamowania? Jestem po wymianie piast, tarcz hamulcowych, regeneracji zacisków i wibracje wystepuja podczas jazdy mniej więcej od 100 do 125km/h oraz podczas hamowania ale powyzej 90-100km/h. Mam tez niepokojace stuki podczas wjezdzania w wyboje/nierownosci z lewej strony, podejrzewam poduszkę amortyzatora która niedługo wymienię. Daj znać czy udało Ci się pokonać wibracje!
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@K0N1RAD: problem rozwiązałem przez wymianę piast z przodu a potem tulei wózka tylnego. Zrób prosty test. Kop z buta w wszystkie koła po kolei. Jeśli będą ruszać się przód -tył to wtedy wiesz gdzie szukać :) A piasty sprawdzisz na stacji diagnostycznej zwiększając siłę hamowania podczas testu skuteczności siły hamowania.
Ostatnio robilem przeglad i diagnosta stwierdzil ze hamulce sa bardzo dobre, a oto wyniki:
lewa: prawa: suma: roznica:
Oś przednia
2,94KN 3,10KN 6,04KN 6%
Ham. postojowy
2,61KN 3,16KN 5,77KN 18%
Oś tylna
2,44KN 2,84KN 5,28KN 15%
Najpierw wymienie te lozysko amortyzatora z przodu aby zlikwidowac stukanie, a nastepnie sie zabiore za sprawdzenie tylnego zawieszenia tak jak sugerujesz, dzieki za info :)