Wpis z mikrobloga

Cześć :)

Buduje swój produkt #saas - system #crm dla firm prowadzących cykliczne zajęcia w grupie czyli:
Szkoły tańca, nauka języków, pływania, karate, korepetycje itp.

Wykonałem MVP, zebrałem feedback i przebudowuję to co najważniejsze (zawsze jest to coś innego niż nam się wydaje :))

Produkt ma na celu uporządkować kontakt z kursantami/grupami oraz płatnościami. Główny problem jaki mój produkt rozwiązuje to zapanowaniem nad płatnościami. System umożliwia import wyciągu z konta bankowego, a system dopasowuje wpłaty do utworzonych kursantów.
Wykorzystuje do tego dwa algorytmy:
1) dopasowywanie po imieniu i nazwisku
2) algorytm AI

działa to zadawalająco, po pół roku testów, algorytmy księgują 85% wpłat, trwa to ok. 30min. (W bazie jest 4000 kursantów, którzy miesięcznie powinni dokonać wpłaty)

Pozostałe wpłaty są bardzo trudne do zaksięgowania nawet przez pracowników, a niektórych nawet nie da się dopasować. Zaksięgowane wpłaty wizualizują saldo kursantów i firma może szybko zweryfikować, kto zalega z płatnościami, jakie saldo ma kursant.

Dodałem usługi jak np. wysyłka sms przypominająca o zaległych płatnościach, kontakt sms / email.
Aktualne implementuje możliwość sprawdzania obecności w grupie (również offline).

Klient, który pracuje na MVP jest zadowolony i oszczędza wiele godzin roboczych tygodniowo.

Od lipca zaczynam pracować na pół etatu w swojej aktualnej pracy, a pozostały czas chcę poświecić na dopracowanie i wystartowanie z projektem.

Jednak zawsze idą z tym pewne wątpliwości :)

1). Mam dokładnie sprecyzowaną grupę odbiorców. Jednak do worka wpadają mi małe i duże firmy. Jak ustalić cenę za produkt? Chciałem bazować na ilościach kursantów, bo im więcej kursantów tym wyższe powinny być zarobki firmy. Jednak jak ustalić kwotę dla firmy mającej 100 kurantów, 4000 kursantów, a 8000 kursantów?

Mam w głowie jakieś widełki, ale mam wątpliwości co do kwot :)
- 100 kursantów 30zł brutto / lub za darmo
- jeżeli opcja za darmo to 500 kursantów 30zł brutto
- 1000 kursantów 150zł brutto
- nieskończoność 300zł brutto

Spotkałem się też, że systemy pobierają kwotę za pakiet + np. 0,5$ za każdego kursanta. Jednak wydaje mi się, że taka wycena odstraszy potencjalnych klientów i wprowadzi komplikację.

2) W pierwszym etapie mam w planach bezpośredni kontakt z firmami, które powinny być zainteresowane systemem. Aktualnie obsługuję firmę prowadzącą zajęcia taneczne więc w pierwszej kolejności spróbuje nawiązać kontakt z bezpośrednią konkurencją tej firmy. Czy kontakt bezpośredni to dobre podejście? Zależy mi na nawiązaniu dialogu.

3). Bezpośredni kontakt = bezpośrednia współpraca. Chcę poprowadzić za rękę zainteresowane firmy i pomóc im we wdrożeniu wykonując prace takie jak: migracja, konfiguracja + wsparcie biznesowe / techniczne.
System nie jest na tyle skomplikowany, żeby nie obsłużyć go samemu, ale taka bezpośrednia pomoc pozwala zauważyć wiele rzeczy i zrozumieć ich biznes. Tym samym usługi "konsultingowe" były by dostępne tylko dla pierwszych firm, które były by gotowe np. wykupić dostęp na cały rok.

Czy jest to dobre podejście? Czy lepiej dać dostęp wszystkim + bardziej zainteresowanym zaoferować konsulting.

4). Landing Page - robić samemu, czy komuś zlecić? Zależy mi na pierwszym wrażeniu. Wiem, że generatory LP wyglądają na wystarczające rozwiązanie, jednak zależy mi na "WOW". Znacie jakieś firmy, które się w tym specjalizują? Jeżeli masz się czym pochwalić zapraszam na priv :)

Jeżeli, jesteś w grupie potencjalnych zainteresowanych moim produktem, zapraszam na priv :) Poinformuję Cię, o nowych informacjach. Od sierpnia planuje rozpocząć bezpośrednie kontakty + współpracę z firmami.

#startup
  • 8
  • Odpowiedz
@genmic: IMHO model per kursant nie jest taki zły, zależy tylko czy mierzymy w duże szkoły które zauważa zyski i oszczędności z wdrożenia twojego systemu czy raczej jakieś malutkie osiedlowe, bo na wycenach można tutaj popłynąć. Druga kwestia to czy kolejni klienci to dla ciebie nowa instancja czy podpięcie pod już istniejący system? Jak że skalowalnoscia tego i jakie zasoby potrzebujesz do obsługi 5 50 100 klientów
  • Odpowiedz
@Lemartez: Wszyscy klienci będą pracować na jednej instancji systemu. Jak weryfikować skalowalność? Zdecydowałem się na Node.js, aby skalowanie było możliwe, jednak przyznam szczerze, że nie mam w tym doświadczenia. Stawianie nowej instancji również chodzi w grę - może wtedy robić to dla większych firm?

Dzięki :)
  • Odpowiedz