Wpis z mikrobloga

Nie rozumiem w jaki sposób zrzucanie na postoju z D na N miałoby szkodzić.


@mattcabb: Bo nie szkodzi. Nie słuchaj wykopowych ekspertów, bo szkoda zdrowia.

Zrzucanie z D na N ma sens, ale tylko na dłuższych postojach (jakiś większy korek, dłuższe światła). Inaczej takie wachlowanie drążkiem trochę zaprzecza idei automatycznej skrzyni.

Mało tego - tak jak napisałeś, skrzynia w trybie D przekazuje część momentu obrotowego na koła. Kierowca musi przeciwdziałać temu
@mattcabb: Pod względem technicznym sie nie wypowiem ale pod względem wygody. Przykładowo z skrzyniach AT w fiatach (nowe Ducato w automacie, giulietta TCT) zatrzymując się na D na światłach przykładowo i puszczeniu hamulca auto dalej stoi, dopiero dodanie gazu powoduje ze auto zaczyna ruszać, nawet jak sie zatrzymasz na wzniesieniu to auto dalej stoi (hill holder) dopóki nie dotkniesz gazu. wachlowanie automatem z D na N zaprzecza idei dla której ona