Wpis z mikrobloga

Jestem początkujący jeśli chodzi o programowanie w pythonie. Napisałem program do szukania liczb pierwszych. Potem napisałem drugi, który wyznaczał "spiralę" w której każdy kolejny punkt był przesunięty o 1 (w górę/dół/prawo/lewo) od poprzedniego. Jeśli id punktu znajdowało się na liście liczb pierwszych wygenerowanych przez pierwszy program to taki punkt był zapisywany do osobnej listy i na podstawie tej listy wygenerowałem wykres.

Na obrazku efekt dla 2063 pierwszych liczb pierwszych (nie korzystałem z żadnej pomocy).

Zainteresowanych odsyłam do artykułu na wiki który mnie zainspirował do napisania mojego tworu - Spirala Ulama

#programista500+ #python #jestemzsiebiedumny #programowanie #atencyjnyniebieskipasek #matematyka
S.....X - Jestem początkujący jeśli chodzi o programowanie w pythonie. Napisałem prog...

źródło: comment_gFBvEDvlDlwJjPIMBq8Psc9bDj9AzcuT.jpg

Pobierz
  • 11
@SebX: już myślałem, że będzie:

Napisałem program do szukania liczb pierwszych.

Gdzie składać CV? Chcę zarabiać 15k


A tak to gratulacje. Fajny wykres. Chyba przyjemnie się takie rzeczy robi w Pythonie?

Jakiego algorytmu użyłeś do szukania liczb pierwszych? Spróbuj wygenerować więcej liczb i spróbuj użyć jakiegoś szybszego.
@mk321: Na studiach miałem trochę VBA więc nie musiałem się aż tak bardzo przyzwyczajać do składni. Ogólnie jest nie najgorzej.

Algorytmy napisałem dwa. Pierwszy (wolniejszy) opierał się na stworzeniu listy reszt z dzielenia przez kolejne dzielniki. Jeżeli w tej liście znajdowało się 0 to nie była zapisywana do listy, ponieważ miała inny dzielnik. W drugim usprawniłem to o tyle, że nie korzystam z listy do zapisu wyniku, bo "w locie" sprawdza
Na obrazku efekt dla 2063 pierwszych liczb pierwszych


@SebX: a jeśli ustawisz większy zakres? Np. coś w okolicach 5000, 10000 albo w ogóle 10x lub 100x większe? Interesujące to jest z dwóch powodów: