Wpis z mikrobloga

Jakieś protipy odnośnie załatwiania spraw z klientem? Wczoraj zamieściłem ogłoszenie że naprawiam elektronike i dziś o 16 dostaje pierwszego kompa. Będzie to moje pierwsze doświadczenie związane z pracą jako tako (wcześniej tylko wiśnie zrywalem z tydzień i w sklepie na magazynie dzień - spoiler na końcu czemu tyle tylko XD)



#pytanie #praca #pracbaza #elektronika #komputery
  • 8
@nkrnpp: no to jaka proponujesz, kompletnie sie nie znam jesli chodzi o cene i wycenianie uslug. myslalem tez zeby policzyc ile czasu mi zajmie ale to znowu bez sensu bo nie jest stala cena za usluge
@Bruno_

zamieściłem ogłoszenie że naprawiam elektronike

wcześniej tylko wiśnie zrywalem z tydzień i w sklepie na magazynie dzień


Wtf?
Po tym co wyżej to ja to widzę tak - bierzesz sprzęt od klienta, spisujesz co jest nie tak, zawozisz do ludzi co się znają, dostajesz wycenę, dodajesz 10%, podajesz klientowi.
Jak ok, to ludzie co się znają robią naprawę, Ty obsługujesz klienta i zarabiasz 10%.
Bez doświadczenia, wiedzy i sprzętu (a nic
@Malinozaur: bez doswiadczenia robienia ludziom kompow - zgodze sie
ale co do reszty - mam sprzet i wiedze dlatego chce sie tego podjac.
jedyne czego nie wiem to jaka cene podyktowac, nie chce zeby bylo tak ze zrobie cos a klient sie nie zgodzi bo za drogo, ten wpis powstal wlasnie po to aby uniknac tej sytuacji
@Bruno_
W takim razie ok.
Ja bym dał ceny trochę niższe, niż rynkowe, bo nowy na rynku i chce się przebić.
Musisz poznać stawki konkurencji. Zbyt niskich kwot raczej nie należy proponować.
Do tego lokalizacja i konkurencja ma znaczenie, czy ludzie mają inny serwis 2 ulice dalej, czy muszą dojechać do innej miejscowości, albo wysłać sprzęt pocztą/kurierem.
Dodatkowo sprzęt serwisowy, który powinien na siebie zarabiać i ze zleceń pewnie będzie modernizowany.
No