Wpis z mikrobloga

Cześć,

jestem jak wielu mirków, po #!$%@? studiach bez jakichkolwiek perspektyw w pracy w tym kierunku. Pracuje, jednakże praca jest męcząca psychicznie mimo iż płaca jest ok. Chciałbym zacząć w prace w jakiejś firmie consultingowej lub docelowo jako analyst lub SEO. Jak zacząć, jeśli nie mam jakiegokolwiek doświadczenia w tym temacie i jestem zupełnym laikiem?

Wiem, że najlepiej było by znaleźć jakiś staż, bo umówmy się beż zadnej wiedzy nie załapię się nawet na to.

Chcę zacząć zaoczne magisterskie lub nawet licencjat od podstaw w tym kierunku Big Data, tylko teraz pytanie brzmi - co wcześniej? Wiem, że udemy - ale co najlepiej, co jest najbardziej praktyczne? SQL, python, java? a jeśli do SEO, to co wtedy, jakie kursy? Powiem wam szczerze, że zadroszczę troche moim znajomym, którzy dostali dobre prace w jakichś e-commercach gdzie zarabiają dwa razy więcej niż ja po 3 latach studiów.

Z góry dziękuję za wszystkie merytoryczne odpowiedzi. Na PW też się nie krępujcie jak coś :D

wiem, że trochę obudziłem się z ręką w nocniku, ale chce się wyrwać z letargu :P

Miłego dnia i z góry dzięki za wszystkie odpowiedzi

#bigdata #python #sql #consulting #analiza #praca #seo #korposwiat #java
  • 16
  • Odpowiedz
@venom1: pamiętaj, że analyst to niekoniecznie big data. Wydaje mi się jednak, że dość łatwo jest zacząć od Pythona i bibliotek typu pandas, matplotlib i innych takich związanych z przetwarzaniem i analizą danych. Jak koniecznie chcesz big data to dokładasz Apache Spark, którego obsługujesz za pomocą pythona. Widziałem na pracuj trochę ofert dla takich osób, aczkolwiek szczerze mówiąc to teoretyzuję nieco bo zajmuję się głównie sql i business intelligence.
  • Odpowiedz