Aktywne Wpisy
![Stgx](https://wykop.pl/cdn/c3397992/Stgx_YqidEEMjLo,q60.jpg)
Stgx +180
![Anacron](https://wykop.pl/cdn/c3397992/Anacron_KEeF7OaSiB,q60.jpg)
Anacron +58
Słowo na niedzielę.
Odra wraca, bo foliarze, wróć, paranoicy (bo to poprawna nazwa tego schorzenia) nie zaszczepili swoich dzieci i niestety jest ich więcej niż 5% w naszym społeczeństwie. Ci sami ludzie jednak jednocześnie jeżdżą samochodem, mimo że prawdopodobieństwo śmierci wtedy w wypadku samochodowym jest kilkadziesiąt tysięcy razy większe niż ryzyko powikłań po zaszczepieniu (dowolną szczepionką) i wynosi z tego co pamiętam 1 do 120. Ba wychodzą z domu i chodzą po
Odra wraca, bo foliarze, wróć, paranoicy (bo to poprawna nazwa tego schorzenia) nie zaszczepili swoich dzieci i niestety jest ich więcej niż 5% w naszym społeczeństwie. Ci sami ludzie jednak jednocześnie jeżdżą samochodem, mimo że prawdopodobieństwo śmierci wtedy w wypadku samochodowym jest kilkadziesiąt tysięcy razy większe niż ryzyko powikłań po zaszczepieniu (dowolną szczepionką) i wynosi z tego co pamiętam 1 do 120. Ba wychodzą z domu i chodzą po
PzKpfw VI Ausf. B Tiger II powstał w związku ze zleceniem przez Alberta Speera w styczniu 1943 roku zakładom Henschel i Porsche projektu nowego czołgu ciężkiego dla niemieckich sił zbrojnych. Pierwsze prototypy były gotowe do października tego roku, a do produkcji seryjnej wszedł wóz zaprojektowany w firmie Henschel, przy czym 50 sztuk nowego czołgu miało posiadać wieżę projektu firmy Porsche („tzw. wieża Porsche”). Tygrys królewski posiadał świetne działo przeciwpancerne, zdolne zniszczyć każdy ówczesny pojazd pancerny Armii Czerwonej czy Aliantów na dystansie 1500-2000 m. Był również bardzo dobrze opancerzony, a jego pancerz był starannie wyprofilowany. De facto nowy niemiecki czołg był nieosiągalny dla większości pojazdów wroga na dystansie powyżej 1000-1200 m. Niewątpliwie jednak Tiger II miał liczne wady: przede wszystkim zdecydowanie za słaby silnik, który był ten sam co w o 11 ton lżejszym Tiger I. Szwankowała też skrzynia biegów oraz cały system przeniesienia napędu, który był szalenie awaryjny i podatny na usterki. Tiger II był również niesamowicie czasochłonny i kosztowny w produkcji, co biorąc pod uwagę trudną sytuację Niemiec na frontach w okresie 1944-1945, też stanowiło spory minus. Tygrys królewski przeszedł swój chrzest bojowy w toku operacji w Normandii w lecie 1944 roku w ramach: 503. Batalionu Czołgów Ciężkich i 101. Batalionu Czołgów Ciężkich SS. Później, jednostki wyposażone w te czołgi walczyły również na froncie wschodnim w okresie 1944-1945, a chyba największa ilość czołgów Tiger II w toku jednej operacji została wykorzystana w ofensywie w Ardenach na przełomie lat 1944-1945.
#czolgi #iiwojnaswiatowa #ciekawostki
źródło: comment_MNislGRlVZQYIzd7gyeKQCOdV2SHEDAb.jpg
Pobierzhttps://youtu.be/gCW-2_qPlQw?t=8
@DROPTABLEusers: Dopiero w wersjach powojennych to bylo
ań ań a nie był to czasem Tygrys Bengalski ;)
@Ryzu17: Ja tam się na lego wychowałem. Tyle, że syn mi miałczał, że chce "Rudego". No i rzeczywiście wszedłem na stronkę, a tam fajne modele (koło 100pln/500klc). Jakość może nie lego ale przyczepić się też nie mogę.
Fajnie im
źródło: comment_oZq61ewNlbkbs56XPanf0tzlSCEZQNCu.jpg
Pobierzźródło: comment_bLUMgmCqBsg3AgOjVHWCPqqpp6FDOAqq.jpg
Pobierz@Dusza_Jest_Chaosem: działo Tygrysa II nawet z odległości 2km miało wciąż przebijalność 130mm
Komentarz usunięty przez autora
Na pancerzu czołowym widać ślady pocisków.Czytałem, że amerykanie strzelali do tego egzemplarza z Bazooki dla testów z bliskiej odległosci i nie mogli spenetrować ;)
źródło: comment_MMNU52zoFZRs3WS5C6HV5xkgfxreHMnz.jpg
Pobierz