Wpis z mikrobloga

#dhl #joybuy #xiaomi

Siema Mirki. Proszę o waszą radę - 23.04 zamówiłem na joybuy ze względu na promocję transmiter Xiaomi Roidmi 3s za 46zł. Zamówienie opłaciłem jak zwykle paypalem i nastawiłem się na jakieś 3 tygodnie czekania. W zeszły piątek 04.05 dostałem telefon z DHL-u z pytaniem o maila - okazało się że paczka szła tym dostawcą i wysłali do mnie prośbę o opisanie co jest w środku + wysłanie do nich skanów aukcji i z paypala.

Dziś rano dostałem sms-a od DHL, w którym informują, że "za należności celne i/lub usługę" wystawili fakturę na 49 zł (tak - więcej niż wartość przesyłki) i mam ją zapłacić albo przelewem, albo kurierowi przy odbiorze paczki.

Miał ktoś może już wcześniej taką sytuację i może pokrótce opisać, czy da się z tego w prosty sposób wymixować? Co jeśli nie przyjmę paczki i poproszę o zwrot kasy na paypal?
  • 1
@ZewBorsuka: zamawiając coś z Chin godzisz sie na podatek i ewentualne opłaty

Co jeśli nie przyjmę paczki i poproszę o zwrot kasy na paypal?


Z jednej strony masz DHL który może ci robić problem o opłaty za pośrednictwo, zrobili już za ciebie przed UC obsługę tej paczki i za to będą chcieli opłaty.

Z drugiej strony masz paypala/sklep który może nie być chętny do zwrotu bo muszą przecież blokować cebule, jeśli