Wpis z mikrobloga

@coolcooly22: W tym przypadku tramwaj jedzie prosto, więc ma pierwszeństwo i L-ka mu ustępuje. Ten jeden jedyny wyjątkowy przepis który zacytowałem dotyczy tylko przypadku, kiedy tramwaj skręca na sygnalizacji świetlnej.
  • Odpowiedz
W tym przypadku tramwaj jedzie prosto, więc ma pierwszeństwo i L


@selenita66: hmmm czyli jak tram i auto mają zielone światło to samochod ma pierwszenstwo tylko wtedy gdy jedzie prosto i w prawo tak?
  • Odpowiedz
@selenita66: @Dzyszla: okej to chyba już rozkminiłem. Łatwiej zapamiętać, że tramwaj zawsze ma pierwszeństwo oprócz:
1. Droga jest oznakowana a on jest na podporządkowanej
2. Jest sygnalizacja świetlna i samochód jedzie prosto

I tylko te dwa. Zgadza się? :D Czy cos zapomniałęm
  • Odpowiedz
@coolcooly22: Połowa Poznania to takie skrzyżowania. :) Zasady ruchu okrężnego obowiązują wtedy, gdy sygnalizacja nie działa. Jeśli są światła, to zapominasz że to rondo i objeżdżając centralną wyspę i tak ustępujesz tym, którzy jadą z naprzeciwka.

Mówiąc krótko zielone światło daje Ci wolny ruch na wprost, który jest ważniejszy od wszystkich znaków poziomych i pionowych (była swojego czasu głośna sprawa z łamanym pierwszeństwem i sygnalizacją; niektórzy kierowcy błędnie uważali, że
  • Odpowiedz
Jeśli są światła, to zapominasz że to rondo i objeżdżając centralną wyspę i tak ustępujesz tym, którzy jadą z naprzeciwka.


@selenita66: no dobrze ale mam zielone i wjeżdżam na rondo samochodem i dojeżdżam do wjazdu na którym samochód lub tramwaj mają właśnie zielone. No to wtedy jadę dalej a nie zatrzymuję się tak? Bo oni w myśl zasady że jest to skrzyżowanie, mimo, że mają zielone to mają czekaż aż
  • Odpowiedz
@coolcooly22: W takim przypadku zielone mogą mieć co najwyżej jeszcze ci, którzy są centralnie naprzeciwko Ciebie, bo raczej żaden projektant nie byłby na tyle szalony by wymyślić coś innego. I jeśli chcesz skręcić w lewo, to oczywiście musisz po objechaniu połowy wyspy zatrzymać się przed wlotem ich drogi żeby im ustąpić. Oni zresztą zrobiliby to samo, gdyby chcieli skręcić w lewo: objechaliby połowę wyspy i zatrzymali się, by ustąpić Tobie.
  • Odpowiedz
naprzeciwko Ciebie, b


@selenita66: no ale jaka to różnica. Objeżdżam sobie rondo żeby zjechać na którymś tam wyjeździe. I dojeżdżam do wjazdu gdzie koleś ma zielone tak jak ja mialem 5 min temu. Co wtedy. Ja juz jestem na rondzie a on ma zielone i chce wjechac..
  • Odpowiedz
@coolcooly22: W praktyce takie ronda z sygnalizacją nigdy nie są takie okrągłe jak na tych rysunkach. To po prostu zwykłe, duże skrzyżowania dwóch dróg z centralną wyspą, gdzie znak o ruchu okrężnym jest tylko po to by w razie awarii sygnalizacji była tam jakaś rozsądna przepustowość.

Przykład - Rondo Śródka w Poznaniu: https://www.google.pl/maps/@52.4099985,16.956965,173m/data=!3m1!1e3

Dopóki nie wjeżdżasz na bardzo, bardzo późnym żółtym, to nie będzie sytuacji żebyś nie wiedział jakie światła
  • Odpowiedz