Wpis z mikrobloga

@Dzyszla: no kurcze ten sam obrazek, tylko wszyscy maja zielone i tramwaj i samochod skrecaja w prawo. Tylko ze tory nie sa tam gdzie na obrakzu tylko przebiegaja wzdluz jezdni i paosa ruchu dla auta
  • Odpowiedz
@coolcooly22: No ale jak są na jezdni i wszyscy kręcą w prawo to wciąż nie rozumiem, gdzie następuje przecięcie się torów jazdy pojazdów.
Generalnie - na skrzyżowaniu o ruchu kierowanym skręcający tramwaj ma pierwszeństwo tylko przed jadącymi na wprost. W innych przypadkach schodzi się na ogólne.
  • Odpowiedz
  • 0
W Szczecinie na wspomnianym placu Rodła jest tak, że jazdą na wprost i w prawo kierują te same światła. Tym samym jak tramwaj chce skręcić w prawo to ustępuje samochodom jadącym na wprost.
  • Odpowiedz
@Dzyszla: Pojazdy szynowe nie mają swojej supermocy pierwszeństwa, kiedy mamy ruch kierowany. Skręcając *nie* ma pierwszeństwa przed jadącymi prosto - vide wspomniany Plac Rodła w Szczecinie.

Podstawa: pkt. 4 art. 95 Rozporządzenia w Sprawie Znaków i Sygnałów Drogowych.
"Kierujący pojazdem szynowym skręcający na skrzyżowaniu o ruchu kierowanym sygnałami świetlnymi może je opuścić, z zastrzeżeniem ust. 1 pkt 2-4, pod warunkiem ustąpienia pierwszeństwa uczestnikom ruchu poruszającym się na wprost. Przepisu nie stosuje
  • Odpowiedz
@Dzyszla: Tak przeczuwałem, bo wskazałeś ten konkretny szczególny przypadek. :)
@Norskee: Zwykle jest tak, że tramwaj dojeżdża do środka skrzyżowania i przejeżdża dalej dopiero wtedy kiedy zaczyna się robić czerwone dla samochodów jadących prosto. Ale jeśli nie ma ich zbyt wielu, to jedzie wcześniej. Nie, nie ma sygnalizatora kierunkowego.
  • Odpowiedz