Wpis z mikrobloga

halo mircy spod tagu #filmmaking !
Chyba powoli zbliza sie dzien w ktorym zamowie a7sii
(jednoczesnie zmienie swoja diete na cyganska - gruz i tynk)
a wraz z nadejsciem w/w pojawia sie w mojej glowie coraz to wiecej pytan, wiec pomyslalem ze poprosze Was o pomoc:
Glownym problemem na teraz jest dobor szkla FF- poki co mysle nad "w miare" budzetowym rozwiazaniem, jednoczesnie szukajac szkla idealnego
Wydaje mi sie ze szkla Sony, pomimo tego ze renderuja ladny ostry plastyczny obrazek odpadaja ze wzgledu na focus by wire.
Zalezalby mi na jednej uniwersalnej "stalce" posiadajacej MF ...i AF - tak, dobrze byloby miec 2 "opcje" na start z obawy na brak doswiadczenia z follow focusem (no i dodatkowe koszta).
Poki co zastanawiam sie nad 35 od Rokinona/Samyanga - to dosc dobre technicznie szklo, ale wydaje mi sie ze dosc uniwersalne - nadajace sie na estabilishing shoty jak i coverage. A moze za szeroko ? Biorac pod uwage ze najbardziej uniwersalnym szklem w historii jest chyba 28mm - co na FF przeklada sie na 40mm powinienem szukac jednak wezszego szkla ?
A moze sie myle ? Moze autofocus a w szczegolnosci ten od Sony to nic strasznego ? Boje sie ze przy duzej ilosci "elementow" poruszajacych sie na 1 i 2 planie focus zacznie sie gubic.
Do tego zestawu dobrze byloby dobrac jakas stabilizacje do handheldu... ale to w nastepnym odcinku :)

#video #sony #a7s #film #filmy #dslr #aparat
  • 1
@_Marshall: Kup sobie 50mm sonego do FF, te tanie mają focus by wire ale możesz używać go tylko do aufofocusa który jest kosmiczny u sonego. Od a7sII w górę AE jest ogarnięty i nie lata między planami, chyba że mu za bardzo skręcisz przesłonę.

Reszte inwestuj w cokolwiek z MF 18 / 28mm i jakąś lufke typu 135mm i masz fajny set