Wpis z mikrobloga

@qwerty93: Szczerze nie znam się na tyle na Macach żeby się wypowiedzieć;p Już parę osób mi zwróciło uwagę na tego kompa, tylko jak się spojrzy na technikalia, to wychodzi że pierwszy lepszy MSI za 4-5k ma lepsze "wnętrzności". Rzeczywiście optymalizacja system - "wnętrzności" robi tutaj taką robotę?
@Tomash49: Jeśli chodzi o maca to nie patrz tak bardzo na "wnętrzności" bo mac z 8gb ramu może spokojnie renderować film 4k i pracować można na full podglądzie gdzie w "normalnym" kompie z 8gb ramu podgląd na 1/8 by się mocno zacinał :P

Maki po prostu mają optymalizacje i w tym jest ich magia ;p
@sirrek: Popatrz, to może to jest kluczowa sprawa o której nie wspomniałem. Używam Premiere Pro i tego będę używał nadal. Ekran 13 wydaje się rzeczywiście za mały (bo teraz nawet w 15 mi chwilami miejsca brakuje), a z 15 calowym makiem na pełnym wypasie nie zmieszczę się w 7k.

Dodatkowo potrzebuję również wejścia na karty SD i HDMI (w macu pewnie przejściówka).
Biorąc to wszystko pod uwagę, filtrując sobie w allegro laptopy, pojawiają się następujące marki / modele:

Lenovo Legion Y520
MSI GS63
MSI GL62MVR
ASUS VivoBook Pro
ASUS Rog Strix
HP OMEN FHD

Z czego najsensowniejszy wydaje się być taki zestaw MSI GS63VR STEALTH PRO i7 16GB 1TB GTX1060 6GB w okolicach 4,6k
@PITSTOP: Ale proxy jeśli dobrze to rozumiem, sprawi że łatwiej się pracuje przy montażu. Pytanie jak to wygląda z renderowaniem?

No i dodatkowo, czy dostanę nowego maca pro z 15 calowym ekranem i sensownymi flakami w cenie <7k? Czy będzie to raczej coś podobnego do wymienionego wyżej MSI jeśli chodzi o staty, ale zapłacę 2,5k więcej za markę, czas pracy na baterii i wygląd?;p
@sirrek: Nie znam tego modelu w ogóle, nie mam żadnego doświadczenia z Dellem, więc ciężko mi stwierdzić.

@Cola_Man: Za to ASUSa używam firmowego Zenbooka UX410U i sprawuje się dobrze, więc może ASUS to jest dobry trop.