przepraszam że trwało to tak długo, ale miałem kilka projektów do zrealizowania. Jednym z nich jest #carsandtattoo, możecie sprawdzić tutaj link do tuby. Gdyby ktoś był bardziej zainteresowany insta @dealwith_that
to co lecimy z tematem "Cała prawda o ceramice" #januszdetailingu się wypowie teraz, wyjaśnijmy sobie jedną sprawę, to nie jest hejt na K2 czy inne firmy produkujące powłoki ceramiczne, kwarcowe czy inne polimery. Pracuje na CeramicPro i jestem z tej firmy bardzo zadowolony (klienci także), osobiście jednak nie jestem wielkim fanem takiej ochrony lakieru, proste, nie jest to produkt dla mnie.
Czy ceramika chroni przed rysami? Nie ochroni waszych aut przed rysami. Jeżeli detailer wam to powie, kłamie! to jest tylko marketingowe #!$%@?. Ceramika jest powłoką ochronną, która ułatwia utrzymanie auta w czystości, oraz zabezpiecza lakier przed promieniami UV.
Czy mając ceramikę, nie muszę myć auta? Nie, o cetamikę należy dbać, sytematyczne mycie ciśnieniem plus raz na jakiś czas mycie chemią w celu odetkania ceramiki, przywrócenia jej dawnej świetności. Na auto nakładamy dwie warstwy, - 9h - główny produkt, posiada odpowiednią twardość oraz jest odporny na ciężką chemię. - Light - topkołt czyli warstwę nadającą hydrofobowość.
Czy ceramikę należy serwisować? Tak, my dajemy gwarancję na 3 lata oraz km. Co roku jednak, klient musi przyjechać na serwis, czyli odpowiednie mycie oraz nałożenie dodatkowej warstwy topkołtu.
Czy nieodpowiednie mycie ściągnie ceramikę? Tak, myjąc na szczotkach, na 100% sciągniesz topkołt, 9h trudniej usunąć, ale jest to możliwe. Jeżeli musimy, 9h usuwamy maszynowo (polerowanie). Czeste mycie na szczotkach napewno uszkodzi 9h, nie wspomnę już o rysach na aucie.
Komu nie polecasz ceramiki? - jeżeli nigdy nie miałeś wosku na aucie - musisz wiedzieć jak dbać o ceramikę, zacznij od wosku. - auta zabytkowe - tutaj ceramika nie pasuje, lepszy twardy wosk - auta leasingowe - hajs wywalony w błoto - showcary - polecam twardy wosk - jeżeli chcesz chronić auto przed uszkodzeniami mechanicznymi? rysy po myjni szczotkowej, latające kamienie na autostradach, rysy po jeżdzie w terenie - tutaj polecam PPF, bezbarwną folię zabezpieczającą lakier.
Czy to prawda że trzeba robić pełną korektę lakieru, aby położyć ceramikę? Nie, nie, jeszcze raz nie. Jeżeli masz rysy i one Tobie w niczym nie przeszkadzają, a nie chcesz wydawać kasy na pełną korektę, to po co przepłacać. Jak wspomniałem wyżej, ceramika ma za zadanie ułatwić utrzymanie czystości auta, a nie zabezpieczyć przed rysami.
Jeżeli nie mam hajsu na ceramikę, a chciałbym aby auto się błyszczało i wyglądało przyzwoicie, co zrobić? - nie kupuj maszyny, aby polerować auto samemu… zostawisz bałagan którego nie będziesz widział (mógłbym o tym pisać i pisać), to jest bez sensu - oddaj auto do studia, niech zrobią Tobie onestepa, lub jak Ciebie stać, niech zrobią trochę więcej. Przygotują Tobie auto, bedzie lala. - zainwestuj w fajny ale nie drogi wosk. - kup gąbki, dwa wiaderka, szampon - myj auto często, utrzymuj je w czystości - nakładaj wosk samemu, recznie z aplikatora. - zobaczysz, że niewielkim kosztem można zadbać o auto. To chyba na tyle, jeżeli macie jakiekolwiek pytania, zapraszam do komentowania, jestem dzisiaj cały czas dostępny, uznajmy to za malutkie #ama #motoryzacja #carboners
@localgoodness cześć, trochę bym się nie zgodził z twierdzeniem, że nie trzeba robić korekty przed ceramika. Wydaje mi się, że chociaż jeden etap pasuje zrobić by zrownac powierzchnię lakieru, co sprawi że powłoka będzie lepiej związana. Na woskach jakich pracujesz? Syntetyki czy naturalne? Jest wosk, który utrzyma się pół roku lub więcej?
@localgoodness Dlaczego nie jesteś zwolennikiem glinkowania? Jeśli chodzi o syf, który zostawiają, to można użyć ręcznika z syntetyczną glinką, niesamowicie czysta robota w porównaniu do tradycyjnych.
Polecam ogólnie laikom filmy MX Nowicki na youtube. Całą teorię można ogarnąć z instruktaży, reszta to już praktyka.
@localgoodness: budowa mojego nadwozia + szerokie opony skutkują narażeniem tylnych błotników na ataki kamieni spod przednich kół. Nie chciałbym montować "chlapaczy" na przednie koła. Myślałem o folii. Czy taka folia PPF może być docięta do kształtu jak poniżej? Wystarczy do zabezpieczenia lakieru latem i zimą ? Czy są jakieś bardziej wytrzymałe metody ? Co sądzisz o Oraguard Stone Guard?
@localgoodness: pytanie trochę z innej beczki. Jak radzić sobie z twardą wodą? Chciałbym czasami umyć auto pod domem, ale białe zacieki i ślady po kroplach mnie odstraszają. Zostaje jedynie wycieranie całego auta, czy jest jakiś magiczny sposób?
@localgoodness: jeśli koniecznie chcialbym przeglinkowac to z szamponem jakims typu shinygarage zwykla woda z mydlem czy z quicktetailerm ewentualnie wyglinkowac ?
to co lecimy z tematem "Cała prawda o ceramice"
#januszdetailingu się wypowie teraz,
wyjaśnijmy sobie jedną sprawę, to nie jest hejt na K2 czy inne firmy produkujące powłoki ceramiczne, kwarcowe czy inne polimery. Pracuje na CeramicPro i jestem z tej firmy bardzo zadowolony (klienci także), osobiście jednak nie jestem wielkim fanem takiej ochrony lakieru, proste, nie jest to produkt dla mnie.
Czy ceramika chroni przed rysami?
Nie ochroni waszych aut przed rysami. Jeżeli detailer wam to powie, kłamie! to jest tylko marketingowe #!$%@?. Ceramika jest powłoką ochronną, która ułatwia utrzymanie auta w czystości, oraz zabezpiecza lakier przed promieniami UV.
Czy mając ceramikę, nie muszę myć auta?
Nie, o cetamikę należy dbać, sytematyczne mycie ciśnieniem plus raz na jakiś czas mycie chemią w celu odetkania ceramiki, przywrócenia jej dawnej świetności. Na auto nakładamy dwie warstwy,
- 9h - główny produkt, posiada odpowiednią twardość oraz jest odporny na ciężką chemię.
- Light - topkołt czyli warstwę nadającą hydrofobowość.
Czy ceramikę należy serwisować?
Tak, my dajemy gwarancję na 3 lata oraz km. Co roku jednak, klient musi przyjechać na serwis, czyli odpowiednie mycie oraz nałożenie dodatkowej warstwy topkołtu.
Czy nieodpowiednie mycie ściągnie ceramikę?
Tak, myjąc na szczotkach, na 100% sciągniesz topkołt, 9h trudniej usunąć, ale jest to możliwe. Jeżeli musimy, 9h usuwamy maszynowo (polerowanie). Czeste mycie na szczotkach napewno uszkodzi 9h, nie wspomnę już o rysach na aucie.
Komu nie polecasz ceramiki?
- jeżeli nigdy nie miałeś wosku na aucie - musisz wiedzieć jak dbać o ceramikę, zacznij od wosku.
- auta zabytkowe - tutaj ceramika nie pasuje, lepszy twardy wosk
- auta leasingowe - hajs wywalony w błoto
- showcary - polecam twardy wosk
- jeżeli chcesz chronić auto przed uszkodzeniami mechanicznymi? rysy po myjni szczotkowej, latające kamienie na autostradach, rysy po jeżdzie w terenie - tutaj polecam PPF, bezbarwną folię zabezpieczającą lakier.
Czy to prawda że trzeba robić pełną korektę lakieru, aby położyć ceramikę?
Nie, nie, jeszcze raz nie. Jeżeli masz rysy i one Tobie w niczym nie przeszkadzają, a nie chcesz wydawać kasy na pełną korektę, to po co przepłacać. Jak wspomniałem wyżej, ceramika ma za zadanie ułatwić utrzymanie czystości auta, a nie zabezpieczyć przed rysami.
Jeżeli nie mam hajsu na ceramikę, a chciałbym aby auto się błyszczało i wyglądało przyzwoicie, co zrobić?
- nie kupuj maszyny, aby polerować auto samemu… zostawisz bałagan którego nie będziesz widział (mógłbym o tym pisać i pisać), to jest bez sensu
- oddaj auto do studia, niech zrobią Tobie onestepa, lub jak Ciebie stać, niech zrobią trochę więcej. Przygotują Tobie auto, bedzie lala.
- zainwestuj w fajny ale nie drogi wosk.
- kup gąbki, dwa wiaderka, szampon
- myj auto często, utrzymuj je w czystości
- nakładaj wosk samemu, recznie z aplikatora.
- zobaczysz, że niewielkim kosztem można zadbać o auto.
To chyba na tyle, jeżeli macie jakiekolwiek pytania, zapraszam do komentowania, jestem dzisiaj cały czas dostępny, uznajmy to za malutkie #ama
#motoryzacja #carboners
@localgoodness: polecasz mycie samochodu gąbką? Czy może są lepsze narzędzia? Wash mitty z jagnięcego futerka za setki złotych odpadają.
Na woskach jakich pracujesz? Syntetyki czy naturalne? Jest wosk, który utrzyma się pół roku lub więcej?
Polecam ogólnie laikom filmy MX Nowicki na youtube. Całą teorię można ogarnąć z instruktaży, reszta to już praktyka.
@localgoodness: budowa mojego nadwozia + szerokie opony skutkują narażeniem tylnych błotników na ataki kamieni spod przednich kół. Nie chciałbym montować "chlapaczy" na przednie koła. Myślałem o folii. Czy taka folia PPF może być docięta do kształtu jak poniżej? Wystarczy do zabezpieczenia lakieru latem i zimą ? Czy są jakieś bardziej wytrzymałe metody ? Co sądzisz o Oraguard Stone Guard?
Czy używanie programu „wosk na gorąco” na samoobsługowych myjniach ciśnieniowych ma jakikolwiek sens?
Komentarz usunięty przez autora
Komentarz usunięty przez autora