Wpis z mikrobloga

@RicoElectrico: to temat na długą dyskusję. Musielibyśmy sobie poszukać historycznych aktów prawnych oraz historii ich zmian i zestawić je z aktualną sytuacją polityczną/gospodarczą. Czasem jakiś przepis ma mocny sens w 1955 roku, a potem każdy "praktyk" tak go lubi, że i w 1999 nie budzi on zdziwienia w branży choć już jest mocno dziwny, czy nawet sprzeczny z obecnym nurtem prawodawstwa.
@RicoElectrico: Kolejowe ośrodki dokumentacji zajmują się prowadzeniem zasobu na kolejowych terenach zamkniętych wszelkie roboty geodezyjne, które wchodzą zakresem w tereny PKP muszą przejść przez KODGiK, prowadzą bardzo szczegółowe mapy terenów PKP, na których są elementy uzbrojenia terenu nie będące obligatoryjnymi w "zwykłej" mapie zasadniczej, prowadzą bazę kolejowych osnów geodezyjnych, które są wykorzystywane do prac modernizacyjnych linii kolejowych (np. regulacje osi toru) itp.

Generalnie geodezyjna obsługa modernizacji linii kolejowych, jak pomiary wózkami