Wpis z mikrobloga

Czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć co daje zmiana ustawień dyferencjału w kontekście samochodów wyścigowych? Nie pogardzę jakimś fajnym artykułem na ten temat.

Wołam szczególnie #f1 ale w sumie każdy #motorsport #motoryzacja i #simracing mógłby coś podpowiedzieć.

Pytam by zrozumieć bardziej komunikaty chociażby w tym stylu

https://streamable.com/k5p0k

i pobawić się w jakichś symulacjach.

Słyszę o wejściu, środku zakrętu, zapewne coś na wyjściu też się da. Ale co to daje? Co to zmienia?
  • 3
Chodzi o przyczepność. Gdybyś miał #!$%@? dyfer to auto zaczynałoby się slizgac co należy wyeliminować aby polepszyć czas. Dlatego te auta maja tak #!$%@? docisk, żeby #!$%@?ć w zakręcie ile tylko się da z minimalnym ryzykiem utraty przyczepności a za to z a maksymalna prędkością