Czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć co daje zmiana ustawień dyferencjału w kontekście samochodów wyścigowych? Nie pogardzę jakimś fajnym artykułem na ten temat.
Chodzi o przyczepność. Gdybyś miał #!$%@? dyfer to auto zaczynałoby się slizgac co należy wyeliminować aby polepszyć czas. Dlatego te auta maja tak #!$%@? docisk, żeby #!$%@?ć w zakręcie ile tylko się da z minimalnym ryzykiem utraty przyczepności a za to z a maksymalna prędkością
Wołam szczególnie #f1 ale w sumie każdy #motorsport #motoryzacja i #simracing mógłby coś podpowiedzieć.
Pytam by zrozumieć bardziej komunikaty chociażby w tym stylu
https://streamable.com/k5p0k
i pobawić się w jakichś symulacjach.
Słyszę o wejściu, środku zakrętu, zapewne coś na wyjściu też się da. Ale co to daje? Co to zmienia?
Spójrz np tutaj: http://moto.pl/Porady/1,115894,6912268,Dyferencjal__Jak_to_dziala_.html
W skrócie, chodzi i jak najlepszą przyczepność koła, które tego właśnie tego potrzebuje. Stąd te zmiany w zakrętach oraz komunikaty zespołu, który widzi dane z samochodu.
https://www.youtube.com/watch?v=SOgoejxzF8c
https://www.youtube.com/watch?v=JEiSTzK-A2A
https://www.youtube.com/watch?v=WeLm7wHvdxQ