Wpis z mikrobloga

Oficjalna lista tematów reklamacji Poczty Polskiej.

Nienależyte wykonanie usługi:
- Brak doręczenia drugiego zawiadomienia o przesyłce
- Brak doręczenia pierwszego zawiadomienia o przesyłce
- Brak powiadomienia o przesyłce w innej formie np. sms, telefon
- Doręczania przesyłek na podstawie odrębnej umowy
- Doręczenie nieopracowanego potwierdzenia odbioru
- Doręczenie osobie nieuprawnionej do odbioru
- Doręczenie pod niewłaściwy adres
- Doręczenie zawiadomienia bez podjęcia próby doręczenia przesyłki
- Doręczenie/pozostawienie przesyłki w miejscu stwarzającym ryzyko zaginięcia
- Inne
- Naruszenie tajemnicy korespondencji
- Nieprawidłowo naliczona/pobrana opłata za usługę bądź za zwrot
- Nieprawidłowo opracowane potwierdzenie odbioru
- Nierespektowanie złożonego żądania wrzucania przesyłek poleconych do skrzynki oddawczej bez uzyskania podpisu adresata
- Odmowa wydania/doręczenia przesyłki osobie uprawnionej do odbioru
- Uszkodzenie, przemoczenie, zabrudzenie koperty, znaczków, opakowania przesyłki
- Włożenie przesyłki rejestrowanej do skrzynki oddawczej bez pokwitowania i zgody adresata na taką formę doręczeń
- Zwrócenie przesyłki niezgodnie z terminem
- Zwrócenie przesyłki z nieprawidłowo podanym powodem zwrotu

Niewykonanie usługi:
- Brak próby doręczenia
- Doręczania przesyłek na podstawie zawartej umowy
- Doręczenie przesyłki rejestrowanej powszechnej lub zawiadomienia o próbie jej doręczenia po upływie 14 dni od nadania
- Nierespektowanie złożonego pełnomocnictwa do odbioru przesyłek
- Nierespektowanie złożonego w placówce zastrzeżenia adresata w zakresie doręczania lub wydawania przesyłek domownikom
- Nieuzasadniony zwrot do nadawcy
- Niewykonanie innych, płatnych żądań zgłoszonych przez nadawcę/adresata
- Niewykonanie przechowywania na pisemne życzenie adresata w placówce przesyłek po upływie terminu odbioru
- Niewykonanie przyjętego od adresata żądania dosyłania przesyłek pod wskazany adres

Niewykonanie usługi komplementarnej:
- Brak kwoty pobrania
- Brak potwierdzenia odbioru
- Innej, opłaconej przy nadaniu
- Uniemożliwienie sprawdzenia zawartości przesyłki przez odbiorcę

Opóźnienie:
- Dokonania zwrotu przesyłki do nadawcy
- Doręczenia pod adres drugiego zawiadomienia o przesyłce
- Doręczenia pod adres pierwszego zawiadomienia o przesyłce
- Doręczenia potwierdzenia odbioru
- Doręczenia przesyłki
- Doręczenia przesyłki poleconej priorytetowej powszechnej w terminie późniejszym niż w 4 dniu po dniu nadania
- Dosłania na wskazany przez adresata adres
- Włożenia do skrytki/przegródki drugiego zawiadomienia o przesyłce
- Włożenia do skrytki/przegródki pierwszego zawiadomienia o przesyłce

Ubytek zawartości:
- Ubytek zawartości - całkowity
- Ubytek zawartości - w części
- Zamiana zawartości - całkowita
- Zamiana zawartości - w części

Uszkodzenie zawartości:
- Uszkodzenie całej zawartości (w przypadku gdy przesyłana była 1 rzecz i uległa uszkodzeniu lub kilka rzeczy i wszystkie uszkodzono)
- Uszkodzenie części zawartości (uszkodzono jedną lub kilka z wielu przesyłanych rzeczy)

Zaginięcie przesyłki:
- Zaginięcie przesyłki

#pocztapolska #reklamacja #oficjalnalista #enadawca