Wpis z mikrobloga

Francuska zbroja dla ciężkiej kawalerii z czasów panowania Henryka IV (1589–1610), Francja koło 1600. Zbroja złocona na całej powierzchni. Często w tych postach ludzie piszą, że to tylko ozdobne rzeczy i takie rzeczy nie miały miejsca na polu bitwy, ale to jest jeden z mocniejszych mitów tych czasów. Na wojnę idą bardzo bogaci ludzie często, zbroje są szyte jak garnitur - na miarę. Zachowały się dużo funkcjonalnych i ozdobnych zbroi z okresu w wielu muzeach. Poza tym to jest symbol statusu i ubezpieczenie na życie, bo jak Was za jeńca wezmą, to wiedzą, że mają do czynienia z kimś kogo nie warto zabijać, bo okup będzie spory, a na samym starcie macie już zbroję, która kosztuje pewnie na owe czasu roczny dochód 3-5 wiosek.

"One of the best-preserved French armors dating from the reign of Henry IV (1589–1610), this example demonstrates the French preference for completely gilt armors. It retains its original yellow silk helmet lining and red leather straps sewn with metallic thread. Matching this armor are a shaffron (defense for the horse's head), also in the Metropolitan Museum's collection (acc. no. 27.177.2), and a saddle, now in the Musée de l'Armée, Paris.

In spite of its rich decoration, this armor was intended for use in battle. It was made at a time when the lance had been abandoned by the heavily armored cavalry in favor of a pair of pistols kept in holsters at the front of the saddle. The presence of hand firearms on the battlefield led to the increasing weight of armors such as this and the gradual discarding of elements like the defenses for the lower legs. "

[Muzeum](https://www.metmuseum.org/art/collection/search/35823?sortBy=Relevance&where=Europe&what=Armor&ao=on&ft=&offset=0&rpp=100&pos=73)

#smoczautopia - Tag do obserwowania. Przegląd przedmiotów z różnych muzeów czasem z dłuższym komentarzem.

#historia #ciekawostki #ciekawostkihistoryczne #artefaktnadzis #gruparatowaniapoziomu #militaria #myrmekochoria
myrmekochoria - Francuska zbroja dla ciężkiej kawalerii z czasów panowania Henryka IV...

źródło: comment_gfZ0yoi2GE1icUPvv2ahOC2y3CkXqc6Z.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz