Aktywne Wpisy
TSR44 +454
ATAT-2 +697
Przeczytałem właśnie dwa wpisy ludzi z gastro którzy wręcz DOMAGAJĄ się napiwków i nie pojmują jak można ich nie zostawiać.
Szczerze? Po ostatnich kilku dniach gdzie stołowałem się w knajpach (wyjazd majówkowy) to powiem, że takiego uja. Restauratorzy już tak polecieli z tymi cenami zasłaniając się inflacjami, cenami prądu i płacami minimalnymi że już sami się zatracili w tym, gdzie jest granica.
Rozumiem ładna knajpka, ładny ogródek, miła obsługa, DOBRE jedzenie -
Szczerze? Po ostatnich kilku dniach gdzie stołowałem się w knajpach (wyjazd majówkowy) to powiem, że takiego uja. Restauratorzy już tak polecieli z tymi cenami zasłaniając się inflacjami, cenami prądu i płacami minimalnymi że już sami się zatracili w tym, gdzie jest granica.
Rozumiem ładna knajpka, ładny ogródek, miła obsługa, DOBRE jedzenie -
Wołam wszystkich wykopujących moje grudniowe znalezisko w którym opowiedziałem o Mysterious Realms - mojej grze typu roguelike RPG, którą wydawać będę w tym roku na Steamie. W tym wpisie chciałbym zdać raport z prac nad grą i podzielić się swoimi pomysłami i przemyśleniami odnośnie pełnej wersji. Wszelkie sugestie i pytania mile widziane ;)
TL;DR
- gra wyjdzie prawdopodobnie pod koniec czerwca po polsku i angielsku
- grę w dniu premiery będzie można nabyć za 8-9zł (liczę, że pokryje chociaż moje inwestycje czasowe i finansowe, które już teraz są wyższe niż zakładałem)
- każda z postaci w grze będzie mieć w sumie sześć zdolności, z czego cztery będą mogły być aktywne w jednym momencie (w demie były dwie zdolności na postać)
- pomiędzy eksploracją lochów będziemy odwiedzać miasto w którym będziemy mogli kupować lepsze uzbrojenie, uczyć się nowych zdolności i nasze kryształy
- w sumie do zbadania będą 2-3 duże lokacje, a każda z nich posiadać będzie co najmniej 3-5 poziomów, gdzie jeden poziom oznaczać będzie jedną misję (coś jak wyprawy w Darkest Dungeon) po której wrócimy do miasta rozwijać nasze postacie
- demo jest już jakościowo niestety daleko w tyle i nie mogę sobie pozwolić na poświęcanie czasu na aktualizowanie go. Muszę więc z niego zrezygnować (możliwe, że wydam je jeszcze kiedyś po premierze).
Sporo czasu minęło od mojego ostatniego wpisu. Było to spowodowane pracami nad kluczowymi częściami gry. Tworząc demo wiele elementów zostało przeze mnie „zamkniętych”, aby tworzyło spójną całość. Pracując dalej z myślą o pełnej wersji musiałem te wszystkie elementy pozmieniać i dostosować do dłuższej rozgrywki. Przykładem jest chociażby przejście pomiędzy różnymi strefami gry (lochem, miastem i światem), których w demie nie było. Każda postać ma też teraz więcej zdolności: w demie gracz kontrolował drużynę złożoną z dwóch bohaterów, gdzie każdy z nich miał do dyspozycji dwie zdolności. W pełnej wersji zdolności będzie po sześć na bohatera, z czego w jednym momencie będzie można używać maksymalnie czterech. W sumie do zbadania będą 2-3 duże lokacje, a każda z nich posiadać będzie co najmniej 3-5 poziomów, gdzie jeden poziom oznaczać będzie jedną misję (coś jak wyprawy w Darkest Dungeon) po której wrócimy do miasta rozwijać nasze postacie. Nowe zdolności oraz kryształy będą mogły być ulepszane w mieście pomiędzy misjami wraz z rozwojem bohaterów. Kupować też będziemy tam mogli uzbrojenie i wyposażenie dla naszych postaci (picie, jedzenie, eliksiry, bandaże itp.).
Część z Was zapewne pamięta, że pierwotnie miała być tylko wersja angielska, ale pod wpływem Waszych komentarzy podjąłem decyzję o dodaniu do gry naszego języka. No i właśnie dużo czasu poświęciłem również na zaimplementowanie polskiej wersji językowej do gry. Wiązało się to z małym “przeoraniem” projektu, ponieważ w związku z tym, że gra była stworzona z myślą o jednej wersji językowej, to wszystkie teksty były pochowane w kodzie. Musiałem je więc powyciągać i usystematyzować, dodając ich polskie wersje. To niestety również trochę trwało.
W temacie grafiki również zmieniło się całkiem sporo. Nawiązałem współpracę z @Vikinger, który tworzy dla mnie część grafik. Grafiki zdolności i przedmiotów zostały z kolei przeze mnie kupione w odpowiednim sklepie z assetsami. Pierwsze efekty możecie już sprawdzić na screenshotach gry w sklepie Steama (link na dole postu) – wydaje mi się że grafika jest na nich całkiem spójna ☺ Tak więc trochę w grę doinwestowałem, ale dzięki temu zaoszczędzę sporo czasu, który mogę poświęcać na pracę nad mechanikami.
Jestem również zmuszony do wyłączenia opcji pobrania dema w sklepie Steam. Niestety graficznie i mechanicznie jest ono już daleko w tyle, a poświęcanie kolejnych dni na aktualizowanie go jest dla mnie nieopłacalne. Obecnie skupiam się na wydaniu pełnej wersji w czerwcu, a demo pojawić się może już po samej premierze.
Co dalej? W połowie kwietnia kończę moją pracę zarobkową i pominąwszy zwykłe życiowe aktywności (znajomi, sport, odpoczynek) swój czas będę dzielić pomiędzy tworzenie gry (kilka dni w tygodniu) i dalszą naukę front-endu (również kilka dni). Tak więc w tej kwestii akurat nic się nie zmieniło i po wydaniu gry wciąż mam zamiar szukać pracy na etacie ;)
Możliwe, że będę też udostępniać pojedyncze etapy gry do testów dla chętnych. Jeśli tak się stanie, to stosowny post pojawi się na mikroblogu. Kolejny post z raportem z prac pojawi się prawdopodobnie w drugiej połowie kwietnia.
Linki dla zainteresowanych:
Strona gry na Steamie
Strona gry
Fanpage gry na Facebooku
Twitter
Tag do obserwowania: #mrealms
Dodatek wspierany przez Cebula.Online
Nie chcesz być wołany/a jako plusujący/a? Włącz blokadę na https://mirkolisty.pvu.pl/call lub odezwij się do @IrvinTalvanen
Uważasz, że wołający nadużywa MirkoList? Daj znać @IrvinTalvanen
! @sebastian380 @ziemniaczor @tomosano @PrettyHotProgrammer @djzidane @zyd_Jonasz @bartekbkr @autler @Freakz @warsheep @b_br @luxkms78 @picios @moje_bagno @MultiSamuelson @chciwykrasnolud @Suburbian @Sharpovel @Adanoss @ora-et-labora @Futhark @aguero90 @I_Will_Never_Forget @PendzoncySzczypiorek @Re-volt @Rabsztok @Lecherus @klicek @patrykus @PieszyRz1 @grayjedi @gasu_kurobikari @Szaquak @Podmar @
A tak serio to będziesz miał problem z przekonaniem miłośników gatunku do kupienia twojej gry zamiast zagrania w któryś z darmowych klasycznych rogalików albo tych płatnych ale sprawdzonych. Pomyśl nad "targetowaniem" niedzielnych graczy, albo innym sposobem monetyzacji.