Aktywne Wpisy
![theoretically](https://wykop.pl/cdn/c0834752/44b234442d1c2243e013742be49ccd4969e962e117a4a12c5dd5dbee3a9042b6,q60.jpg)
theoretically +23
Viado +32
Trochę mam bekę z tej nagonki na deweloperów przez młodych ludzi którzy sami swoimi zachciankami wywindowali ceny mieszkań. No bo jak mieszkania w top 10 miast mają być tanie skoro słoiki z całego kraju przeprowadzają się tylko do tych miast?
Dawniej ludzie po studiach wracali do siebie a teraz? Dosłownie KAŻDY ma plan osiedlić się w Warszawie, Krakowie, Wrocławiu albo Trójmieście. Oczywiście z największym ciśnieniem na warszawkę. TE miasta nie są z
Dawniej ludzie po studiach wracali do siebie a teraz? Dosłownie KAŻDY ma plan osiedlić się w Warszawie, Krakowie, Wrocławiu albo Trójmieście. Oczywiście z największym ciśnieniem na warszawkę. TE miasta nie są z
Pierwszy:
Drugi:
Która scena kipi od emocji i napięcia, a której jakieś leszcz wykłóca się o drobniaki?
Ostatni nabój w magazynku/ostatnia strzała w kołczanie to fajne tropy, ale w RPGach zdecydowanie nadużywane. Czy my naprawdę chcemy, żeby 1/4 czasu gry schodziła na liczeniu strzał, liczby zaklęć w księdze, złotych monet, porcji żywności i ilości paliwa w baku? Co to jest - gra o przygodach śmiałków czy o księgowych?
Liczenie amunicji i innych zasobów ma sens, ale tylko w sytuacji, w której jest ważne dla fabuły. Czyli zdecydowanie nie na każdej sesji.
Kiedy
Kiedy gracz ma do dyspozycji tylko parę (max 5) mocnych strzałów, które chce rozdysponować w kluczowych momentach (prehistoryczny myśliwy z tylko dwoma strzałami/ żołnierz z trzema granatami. Kiedy gramy w survival, a każda sztuka jest na wagę złota. Kiedy walka opiera się raczej na taktyce niż strzelaniu i polega na przechytrzeniu przeciwnika (pojedynek snajperów albo pojedynek detektywa z mistrzem zbrodni).
Zwykłe walki, jakich pełno w RPGach, mogą śmiało zrezygnować z liczenia amunicji.
Co w zamian
Zakładamy a priori, że strzelająca postać ma wystarczającą ilość amunicji na walkę, a jej uzupełnianie odbywa się pomiędzy scenami. W finałowej rundzie finałowej walki, kiedy test zdolności taktycznych odpowiada na pytanie, czy gracz dobrze rozplanował strzały. Krytyczny pech oznacza, że magazynek niespodziewanie się opróżnił i trzeba poświęcić rundę na zmianę.
W wielu grach moglibyśmy po prostu przyjąć, że ilość amunicji jest nieskończona i skupić się na fabule. Ale czasem jej brak może pchnąć fabułę naprzód.
Po co
W poprzedniej scenie postać strzelała, więc w kolejnej już nie może i musi korzystać z gorszej broni. Poszukiwania amunicji prowadzą do kontaktu z ważnym NPC/handlarzem. Do pokonania bossa potrzebna jest wypasiona/magiczna amunicja, której zdobycie jest celem całej sesji. Szykuje się oblężenie, w którym planujemy wystrzelić wielokrotnie więcej niż przewidują normalne walki. Z braku amunicji gracze muszę zmienić plan i przejść do ucieczki/negocjacji. Wrogi szpieg spalił/wysadził magazyn i cała kompania nie ma czym strzelać.
#tropyrpg - tag dla GMów z zalążkami pomysłów na scenariusze
#rpg #gryfabularne #grybezpradu
@Aspirrack: W RPG można zrezygnować praktycznie z wszystkiego. Zależy to od graczy i MG. Jednak dużo łatwiej znajdziesz graczy kochających tabelki niż takich lubujących się w hardkorowym opowiadaniu historii, więc mało która grupa będzie się dobrze
A czy mało która grupa lubi żywą fabułę? Śmiem wątpić, patrząc po tym, jakie sesje prowadzą ludzie na konkursach czy na YouTubach
źródło: comment_3E8nCyW6qiC9mPIQrvS3r09PIsd0vSkn.jpg
Pobierz