Wpis z mikrobloga

Hej mirki, początkujący grafik here, na jakie zarobki można liczyć w grafice komputerowej 3d i animacji?
Począwszy od tematów 50/50 tj. front-end, przez photoshopa i rzeczy typu projektowanie aplikacji mobilnych, na animacjach 2d, na animacjach 3d kończąc? Słyszałem że niskie zarobki są w gamedevie, przy projektowaniu modeli 3d czy to prawda? Słyszałem że nieporównywalnie większe zarobki są w webdevie jeśli chodzi o front end nawet - pewnie do tego wlicza się nie tylko wyczucie estetyki, umiejętności graficzne ale i znajomość języka javascript, treejs, o standardach typu html5,css3 nie wspominając?

Uwaga teraz morze pytań - proszę o odp. na wszystkie ( )
Na jakie zarobki mogę liczyć pracując w blenderze i robiąc rzeczy w trójwymiarze? Czy jest to dobrze opłacane? Czy dobrym sposobem jest dorabianie sobie na zleceniach?? Z tego co się orientuję to chyba 3d jest wyżej płatna niż typowa 2d? Jak ustawiają się ogarnięci ludzie? Czy animacja to dobra specjalizacja?

Powiedzmy że w moich umiejętnościach jest rysunek, względne poczucie estetyki, lubię to, moja wyobraźnia jest pomocna, lubię jak obraz żyje, można nim manipulować obracać go, tak jakby żeby on był "żywy" a nie tylko statyczny. Powiedzmy że w moich umiejętnościach są programy od Adobe i programy 3d. Powiedzmy że mam jakiś stopień portfolio. Jakiś stopień portfolio oznacza jakieś zarobki wraz z doświadczeniem.

Jakie są możliwości? Czy dałoby się dojść do jakichś kwot jak w programowaniu? Tam w przeciągu 5 lat można liczyć na wysokie kwoty, czy podobnie jest z tym działem IT, jakim jest grafika 3d? Czy może właśnie co bardziej rozgarnięte osoby nigdy w to nie pójdą, bo pójdą w programowanie bo są bardziej ogarnięci? ;p Jak to jest?

  • 36
Na jakie zarobki mogę liczyć pracując w blenderze i robiąc rzeczy w trójwymiarze?


@caribbean: w gamedevie w małej firmie koło 3k w większej i 5k. Mowa na start i jeżeli masz skill. Oczywiście to zależy czy firma zaakceptuje blendera ale to nie powinno być aż tak wielkim problemem.

Animacja raczej lepsza od czystego trzepania modeli ale najlepiej mają character artyści. Przy czym jeżeli animacja to tylko Maya.

Czy dałoby się dojść
@caribbean:

na jakie zarobki można liczyć w grafice komputerowej 3d i animacji?

To zależy. Początkowo będą to małe kwoty, jakieś 2-3 tysiące netto. Do jakiś 6-7 tysięcy po tych 4-5 latach można dobić jak się w rynek wkręcisz.

Słyszałem że niskie zarobki są w gamedevie, przy projektowaniu modeli 3d czy to prawda?

W jednej firmie gamedev proponowali mi 5 tysięcy na B2B plus dorzucają kwotę na minimalny ZUS.

Na jakie zarobki
@caribbean: w grafice nie będziesz zarabiać dobrych pieniędzy jeśli nie będziesz w tych 2% najlepszych. Byle informatyk będzie mieć większą pensję i spokojniejszą pracę w Wawie.
Nie wiem skąd wziąłeś poczucie estetyki we front-endzie - w typowym korpo kodowałbyś po prostu projekty przygotowane przez grafika. Niewiele tam roboty związanej z projektowaniem graficznym.
Jeśli się zastanawiasz czy pchać w grafikę, to odpowiedź jest nie, nie jeśli już masz wątpliwości.
Jeśli nie jesteś
@caribbean ja jako prawie no skill (mając portfolio i umiejąc zbrusha, 3d maxa i blendera trochę) dostałam na dzień dobry 2200 () a było to 2 lata temu. Po roku pracy: WOW! 2800! Także zarobki są różne w różnych miastach. Może 3k dostaje się jako junior w Warszawie...
@caribbean Tak. Umowa o dzieło. Jeśli szukasz pracy jako 3d artist, to wołaj umowę o pracę i przynajmniej 3k na start. Ja byłam zdesperowana i chciałam zdobyć doświadczenie, bo bez niego ciężko się do branży wbić, dlatego przystałam na takie warunki.