Wpis z mikrobloga

#prawo #telefony #marketing #zakupy #samsung #gwarancja #s8

Czy kupując Galaxy S8 w najtańszym sklepie z ceneo.pl za 2200zł mam dokładnie taką samą gwarancję i proces takiej naprawy/wymiany gwarancyjnej przebiega dokładnie tak samo, jak w przypadku zakupu tego telefonu w salonie Samsunga? Czy jeśli zakupię w sklepie, to przy ew. naprawie telefonu to sklep pośredniczy w jego odesłaniu? Podobno ma tu znaczenie model dystrybucji telefonu, w jakiej został on zakupiony, ktoś się może orientuje?

Przy okazji - mógłby ktoś pokrótce opisać jak wygląda taki proces reklamacji od samego początku? Nigdy (na szczęście) nie miałem jeszcze takich przygód i na dobrą sprawę nie wiem nawet jak zacząć - idzie się fizycznie do sklepu/salonu? Dzwoni na infolinię? Załatwia to przez internet?
  • 12
  • Odpowiedz
@s_t_u_l_e_j: To wciąż nie wyjaśnia czy gwarancja jest dokładnie taka sama i czy czymś ryzykuję kupując go za 2200zł w jakimś sklepie zamiast za 3000zł w salonie/u partnera sprzedaży
  • Odpowiedz
@akado: Dzięki za wyjaśnienia.

Czy gwarancja i rękojmia mogą iść ze sobą w parze, czy zawsze obowiązuje albo jedno, albo drugie?

Z tego co piszesz wynika, że lepsza jest gwarancja (bo jest u producenta), niż rękojmia (bo jest tylko u sprzedawcy) - dobrze rozumiem?

W przypadku gwarancji, sklep może (ale nie musi) pośredniczyć w wymianie/naprawie gwarancyjnej, bo jeśli chcę to mogę sam skontaktować się z serwisem bez wcześniejszego informowania o tym
  • Odpowiedz
Czyli gwarancja swoją drogą, a rękojmia swoją drogą, i obydwie istnieją niezależnie. Okej, dzięki ;)

Generalnie chodzi o to, że na ceneo.pl rozpiętość cenowa S8 waha się od ok. 2200zł do ponad 3000zł.
Samsung u oficjalnych partnerów wprowadził możliwość zwrotu 300zł po rejestracji w apce Samsung Members, więc de facto cena telefonu w brand storze będzie wynosić 2700zł. Zastanawiam się tylko, gdzie jest haczyk i co oni zyskują na mojej rejestracji tam
  • Odpowiedz