Wpis z mikrobloga

Jak włączam manetkę na stałe, to mijania się wyłączają i świecą tylko te drogowe.


@fotografiola: TAK, w tej pozycji się zawsze wyłączają.

Oba włókna świecą jedynie w tej pozycji, która wymaga podtrzymywania palcem (zwykle w kierunku "do siebie").

Aha... a silnik masz włączony do testów?
  • Odpowiedz
@yourij: Nie wytłumaczę, to niestety nie moja działka :/ Chociaż co nieco ogarniam w tym aucie, to nie potrafię wytłumaczyć co się z tym dzieje. W każdym bądź razie- i tak dzięki za pomoc.
Tak, silnik włączony.
  • Odpowiedz
@fotografiola: jak dla mnie to wszystko jest poprawnie... jak masz jechać przez kilka kilometrów na długich, to żeby świeciły oba włókna musiałabyś cały czas trzymać palec na manetce i jednocześnie kręcić kierownicą.
Bez sensu... mało wygodnie.

Jak masz jechać na długich dłużej to mijania się wyłączają, żeby prąd za duży nie szedł na klosz. Na dłuższą metę albo by kable Ci popaliło, albo styki przy żarówce osmaliło albo jedno i
  • Odpowiedz
@fotografiola: teraz masz poprawnie... to, że wcześniej świeciło na raz, moim zdaniem było wtedy coś nie tak.
Styki czasem się przywierają w przekaźniku (lub manetce) i mogły być na stałe zwarte ale z czasem (od mrozu?) puściły...

Jeżdzę zwykle starymi autami, one mają swoje humory i kojarzę, że czasem takie akcje się potrafią dziać.
  • Odpowiedz
@hpiotrekh: napisała, że H1 i H4
coś jak w kwadratowych lampach np. w moim VW T3...
faktycznie mi wtedy na długich świecą oba (osobne) reflektory, włókno długich z H4 i osobno żarówka H1

na początku myślałem, że jej chodzi o samo H4, gdzie nie ma sensu świecenie obu włókien na raz w jednej żarówce...

już się pogubiłem, bo ona pisze cały czas o tym, że światła mijania świecą z długimi
  • Odpowiedz
bo ona pisze cały czas o tym, że światła mijania świecą z długimi na raz....


@yourij: dla mnie to coś zupełnie normalnego, bo same długie nie oświetlają drogi przed samochodem, chociaż wiem, ze na pewno niektóre starsze auta tak miały (moze i nowe, nie wiem) że widać było wyraźnie przełączenie świateł, a nie dodanie długich.

i to by się zgadzało, bo w VA jest żarówka H4, więc albo albo (
  • Odpowiedz
@hpiotrekh: chyba już wiem, o co chodzi...

raz to wg jakiejś rozpiski w necie to faktycznie ona ma chyba 2 x H7

dwa to co to tego przełączania, H4 miały dwie funkcje na raz i (tak myślę) żeby nie ciągnąć zbyt dużego prądu do żarówki oba włókna nie świeciły zwykle razem. Nawet w T3 gdzie mam dodatkowo H1 oprócz H4 to też włókno z mijania się nie zapala, jak jadę
  • Odpowiedz
@fotografiola: Cały czas tak masz? wydaje mi się, że w Puncie raz tak miałem, że dlugie się zaświeciły, a mijania zgasły. Ale samo się naprawilo ( ͡°( ͡° ͜ʖ( ͡° ͜ʖ ͡°)ʖ ͡°) ͡°)
  • Odpowiedz
@fotografiola chyba, że chcesz się pobawić w mechanika to przekaźniki są prawdopodobnie w skrzyneczce obok akumulatora, wystarczy tak jak bezpiecznik wyciągnąć i wstawić nowy. Ps. Szanuję za wybór auta ( ͡ ͜ʖ ͡) byle JTD ()
  • Odpowiedz