Wpis z mikrobloga

Wpis o tym, jak bardzo poszanowanie dla klientów, może Cie wynieść na wyżyny z twoją firmą, na przykładzie giełdy kryptowalut czyli Binance. Natchnieniem moim do tego wpisu, był ten wpis: https://www.wykop.pl/wpis/30311305/takie-cuda-na-binance-bitcoin-kryptowaluty/

Tak mnie naszło na zrozumienie, dlaczego Binance osiągnęło tak ekspresowy sukces i stało się "unicornem" w branży nowych firm, osiągając naprawdę potężne zyski i dlaczego z pewnością na miejscu unicorna będą się długo utrzymywać. A no chodzi o podejście.. do swojego klienta, jak człowiek do człowieka. Właśnie takich firm brakuje, gdzie każdy Cię traktuje normalnie, bez automatycznych respondów, bez ewidentnego nie przykładania się np. do pomocy w Supporcie. Gdzie obsługuje Cię człowiek, a nie maszyna.

Co spełniło Binance, a nie spełnia większość firm na świecie (jakichkolwiek, z jakiejkolwiek branży czy to budowlanka, czy motoryzacja, czy nowoczesne technologie), a szczególnie w branży krypto (tutaj wszystko jest nowe):

- poszanowanie klientów (wiem, że to temat rzeka, ale kiedy ktoś Ci z dupy wyłącza wallety, albo daje Ci lakoniczne lub automatyczne odpowiedzi to idzie się załamać)
- odpisywanie na tickety (nie jak na niektórych syfiastych giełdach które mają swoją drogą po 100mln obrotu, że czekasz na odpowiedź 2 tygodnie a to i tak auto-respond, albo Chińczyk piszący łamanym angielskim..)

- integrowanie się ze społeczeństwem i podążanie za trendami ludzi. Chodzi tu o np. założenie konta na portalu społecznościowym Steem, gdzie wypuścili swojego "swoją maskotkę" która niby będzie pisała posty na tym portalu społecznościowym (coś jakby założyć profil maskotce firmy, na Wykopie).
- sam właściciel tej wielkiej firmy, zwany "CZ", czasem odpisuje na tweety, gdzie ktoś ma konkretny problem z Binance (brawo!)

- docenianie różnych społeczeństw z całego świata, tworząc im właśnie takie kanały do porozmawiania.
- ciągła aktywność na Twitterze, jak zaczniesz im spamować, że jest coś poważnego, coś Ci nie działa, to z pewnością szybko dostaniesz odpowiedź, a nie po 20 dniach.

I na sam koniec najważniejsza rzecz.

- wypuszczanie ogłoszeń że np. będzie przerwa tego i tego walletu, lub przerwa w handlu, lub przerwa w działaniu serwisu. Inne giełdy nie wiem co ćpią, ale często wyłączają wallet z dupy, po kilku godzinach dopiero dają jakiekolwiek ogłoszenie kiedy wszyscy są już na maksa nabuzowani i #!$%@?.

- jak coś się "schrzani", to giełda (a nawet sam CEO!), nie zaprzestaje z komunikatami. Przytaczam tutaj sytuację, gdzie Binance miał problem przez 24h i był offline, z czego wynikła trochę spora panika (bo to największa giełda krypto), ale co jakieś 30-50 minut sam CEO pisał, co dokładnie teraz robią, co jest przed nimi do zrobienia i kiedy jest szacowany czas przywrócenia funkcjonalności serwisu. No na medal to był kontakt z ludźmi!

Porównajcie sobie to z innymi giełdami które obracają setkami milionów, czy to OKEx (straszny syf), czy to Upbit, czy masakryczny Bittrex, nie mówiąc o kwiatkach jak HitBTC, czy Bit-z. O ja #!$%@?ę. Praktycznie żadna nie spełnia chociażby połowy punktów które wypisałem. Kiedy się tam lokuje środki to człowiek ma wrażenie, że ulokował je u gimnazjalistów którzy zrobili tą giełdę na zaliczenie z informatyki, ale pomaga im "starszy specjalista programista", a oni to nic nie wiedzo, nie rozumiejo, tylko klikajo przypadkowe ikonki i jak coś się wali, to muszą poczekać na przyjście znawcy, aż to naprawi.

Ta branża #!$%@? się jak na razie ogromnym amatorstwem. To pokazuje, na jakim etapie rozwoju jesteśmy z branżą krypto. Kompletny początek i największe giełdy hostują amatorzy, w zespołach 2-10 osobowych, z zerową wiedzą i zerowym entuzjazmem w kwestii podejścia do klienta.

Ale wyrastają powoli kwiatki z sporym kapitałem i najważniejsze zdrowym podejściem i tak o nagle pojawia się Binance, czy może niedługo jakaś inna "profesjonalna" giełda. Kwestią czasu, jak będą przeważali profesjonaliści i będzie władowany kapitał banksterki i tak dalej. Na razie to początek, co idzie odczuć po obsłudze klienta ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Pamiętajcie więc, jeżeli macie swoje firmy, czy świadczycie jakieś usługi. Szanujcie swojego klienta i zawsze bądźcie nim zainteresowani, a nie kompletny "wdupizm" jakbyś robił łaskę klientowi, że go obsługujesz, bo inaczej na zawsze pozostaniecie ciemniakami, z mikroprzedsiębiorstwem.

#bitcoin #kryptowaluty #binance #wlasnafirma #firma #dzialalnoscgospodarcza #melomanpisze
Pobierz
źródło: comment_2MDosGPIC27vHFfVjEBgxWRIGbOnEFDR.jpg
  • 22
@alegoraco: ! Czy np. jutro gielda nagle nie zniknie z cala kasa?
Może oczekiwałeś odpowiedzi, że środki na Binance są zapewnione przez jakiś BFG do 100k EURO?
Przecież odpowiedź na te chyba każdy zna, więc skoro zadajesz tak idiotyczne pytania, to takie będą odpowiedzi ( ͡° ͜ʖ ͡°)