Wpis z mikrobloga

Wpis o tym, jak bardzo poszanowanie dla klientów, może Cie wynieść na wyżyny z twoją firmą, na przykładzie giełdy kryptowalut czyli Binance. Natchnieniem moim do tego wpisu, był ten wpis: https://www.wykop.pl/wpis/30311305/takie-cuda-na-binance-bitcoin-kryptowaluty/

Tak mnie naszło na zrozumienie, dlaczego Binance osiągnęło tak ekspresowy sukces i stało się "unicornem" w branży nowych firm, osiągając naprawdę potężne zyski i dlaczego z pewnością na miejscu unicorna będą się długo utrzymywać. A no chodzi o podejście.. do swojego klienta, jak człowiek do człowieka. Właśnie takich firm brakuje, gdzie każdy Cię traktuje normalnie, bez automatycznych respondów, bez ewidentnego nie przykładania się np. do pomocy w Supporcie. Gdzie obsługuje Cię człowiek, a nie maszyna.

Co spełniło Binance, a nie spełnia większość firm na świecie (jakichkolwiek, z jakiejkolwiek branży czy to budowlanka, czy motoryzacja, czy nowoczesne technologie), a szczególnie w branży krypto (tutaj wszystko jest nowe):

- poszanowanie klientów (wiem, że to temat rzeka, ale kiedy ktoś Ci z dupy wyłącza wallety, albo daje Ci lakoniczne lub automatyczne odpowiedzi to idzie się załamać)
- odpisywanie na tickety (nie jak na niektórych syfiastych giełdach które mają swoją drogą po 100mln obrotu, że czekasz na odpowiedź 2 tygodnie a to i tak auto-respond, albo Chińczyk piszący łamanym angielskim..)

- integrowanie się ze społeczeństwem i podążanie za trendami ludzi. Chodzi tu o np. założenie konta na portalu społecznościowym Steem, gdzie wypuścili swojego "swoją maskotkę" która niby będzie pisała posty na tym portalu społecznościowym (coś jakby założyć profil maskotce firmy, na Wykopie).
- sam właściciel tej wielkiej firmy, zwany "CZ", czasem odpisuje na tweety, gdzie ktoś ma konkretny problem z Binance (brawo!)

- docenianie różnych społeczeństw z całego świata, tworząc im właśnie takie kanały do porozmawiania.
- ciągła aktywność na Twitterze, jak zaczniesz im spamować, że jest coś poważnego, coś Ci nie działa, to z pewnością szybko dostaniesz odpowiedź, a nie po 20 dniach.

I na sam koniec najważniejsza rzecz.

- wypuszczanie ogłoszeń że np. będzie przerwa tego i tego walletu, lub przerwa w handlu, lub przerwa w działaniu serwisu. Inne giełdy nie wiem co ćpią, ale często wyłączają wallet z dupy, po kilku godzinach dopiero dają jakiekolwiek ogłoszenie kiedy wszyscy są już na maksa nabuzowani i #!$%@?.

- jak coś się "schrzani", to giełda (a nawet sam CEO!), nie zaprzestaje z komunikatami. Przytaczam tutaj sytuację, gdzie Binance miał problem przez 24h i był offline, z czego wynikła trochę spora panika (bo to największa giełda krypto), ale co jakieś 30-50 minut sam CEO pisał, co dokładnie teraz robią, co jest przed nimi do zrobienia i kiedy jest szacowany czas przywrócenia funkcjonalności serwisu. No na medal to był kontakt z ludźmi!

Porównajcie sobie to z innymi giełdami które obracają setkami milionów, czy to OKEx (straszny syf), czy to Upbit, czy masakryczny Bittrex, nie mówiąc o kwiatkach jak HitBTC, czy Bit-z. O ja #!$%@?ę. Praktycznie żadna nie spełnia chociażby połowy punktów które wypisałem. Kiedy się tam lokuje środki to człowiek ma wrażenie, że ulokował je u gimnazjalistów którzy zrobili tą giełdę na zaliczenie z informatyki, ale pomaga im "starszy specjalista programista", a oni to nic nie wiedzo, nie rozumiejo, tylko klikajo przypadkowe ikonki i jak coś się wali, to muszą poczekać na przyjście znawcy, aż to naprawi.

Ta branża #!$%@? się jak na razie ogromnym amatorstwem. To pokazuje, na jakim etapie rozwoju jesteśmy z branżą krypto. Kompletny początek i największe giełdy hostują amatorzy, w zespołach 2-10 osobowych, z zerową wiedzą i zerowym entuzjazmem w kwestii podejścia do klienta.

Ale wyrastają powoli kwiatki z sporym kapitałem i najważniejsze zdrowym podejściem i tak o nagle pojawia się Binance, czy może niedługo jakaś inna "profesjonalna" giełda. Kwestią czasu, jak będą przeważali profesjonaliści i będzie władowany kapitał banksterki i tak dalej. Na razie to początek, co idzie odczuć po obsłudze klienta ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Pamiętajcie więc, jeżeli macie swoje firmy, czy świadczycie jakieś usługi. Szanujcie swojego klienta i zawsze bądźcie nim zainteresowani, a nie kompletny "wdupizm" jakbyś robił łaskę klientowi, że go obsługujesz, bo inaczej na zawsze pozostaniecie ciemniakami, z mikroprzedsiębiorstwem.

#bitcoin #kryptowaluty #binance #wlasnafirma #firma #dzialalnoscgospodarcza #melomanpisze
MelomanBTC - Wpis o tym, jak bardzo poszanowanie dla klientów, może Cie wynieść na wy...

źródło: comment_2MDosGPIC27vHFfVjEBgxWRIGbOnEFDR.jpg

Pobierz
  • 22
@Ranger: Tak tak, wiem, ale tam swoje pozycje (z racji długiego bytu danego rynku), już zdobyły własnie profesjonalne firmy i zbijają one największy hajs.

A brak poszanowania klienta, przez większość firm teraz, to niestety strasznie dziwna rzecz dla mnie, ja osobiście nie potrafiłbym tak podchodzić do klientów, jak niektórzy..
@MelomanBTC: Razem z binance chciałbym polecić bitmex, gdzie komunikacja też jest na świetnym poziomie, odpowiedź na ticket trwa kilka godzin, a z CEO można sobie czasami popisać na trollboxie :)

Reszta giełd z którymi miałem do czynienia to niestety totalna amatorka gdzie ciągle coś nie działa, a na pomoc trzeba czekać tygodniami.
@MysGG: Bitmex sypie się przy każdym ruchu, nawet niekoniecznie spektakularnym. Rozumiem, że lewar to ryzyko, ale uważam, że jeśli ktoś się już decyduje na x20+, to powinien mieć szansę na zamknięcie pozycji w czasie mniejszym niż 5 minut.

Od miesiąca twierdzą, że nad tym pracują, bo spam botów ich dobija. Nie odwiedzałem ich od kilku tygodni, zobaczymy, czy się poprawili.
@alegoraco: Nie ma giełd bezpiecznych.
Twoje fundusze są bezpieczne tylko w twoim portfelu. Jednego dnia giełda jest, drugiego jej nie ma.

Kto, jaki kapitał stoi za giełdą i tak dalej, to wszystko jest dostępne w necie, więc sam to wygoogluj.