@camaro98: nową wersję rakiety, ma być ona "zamrożona" jeżeli chodzi o wprowadzanie znacznych zmian, i dzięki temu po kilku udanych lotach dostać może zgodę na loty załogowe :)
Ta wersja ma latać nawet 10x a nie 2x jak Block 3/4
@u-cichego: Tak. Setki zmian mniejszych i większych. Optymalizacja procesu produkcji. Najważniejsze:
- 7–8% więcej ciągu - zoptymalizowany kąt natarcia podczas lądowania - mniej paliwa potrzebne do lądowania - Osłony termiczne wielokrotnego użytku - mniej części do wymiany, - Tylko tytanowe gridfin, - dodatkowa, wielokrotnego użytku ochrona termiczna silników i ich elementów w dolnej części rakiety, - przeprojektowane zawory , - Wysuwane nogi, dla szybszego odzysku po lądowaniu i transportu
Hej tutaj jest lista skrótów, które pojawiły się do tej pory w tym wpisie i jego komentarzach.
JRtI - Just Read The Instructions, Pacific landing ~~barge~~ ship gridfin - Compact "waffle-iron" aerodynamic control surface, acts as a wing without needing to be as large
@JRtI: ciekawi mnie czy musk ma jakąś nazwę dla block 5, block 4 miał niewielkie zmiany i jest krótko więc nie opłaca się go nazywać, więc ostateczna wersja powinna mieć jakąś nazwę w stylu muska.
@Pierwiastek_z_Pi: podobno Bangabandhu-1 w ~kwietniu @piotrulos: Mimo wszystko poniższe określane są Block 4 B1039 B1040 B1041 B1042 B1043 B1044 - nie leciał B1045 - nie leciał
@JRtI: niektóre były mieszanką FT z ulepszeniami B4. Ciężko to ocenić bo praktycznie nie widać różnic między FT a B4. W B5 będzie widać różnice, tak samo jak były między 1.0 a 1.1 oraz FT. Śmieszne jest to że NASA znowu certyfikowała ostatnią sztukę konfiguracji FT albo B4 dla misji TESS. Tak samo było z certyfikacją v1.1 dla misji Jason-3.
@andromenda: saturn był ładny i jaki rasisto :D no juz bez smieszków. nie jestem rasistą bo czarnych nie lubie ale za to azjatw bardzo lubie :) a co do tego czarnego to serio, ma byc taki pasek czarny?
za https://www.facebook.com/groups/spacexgroup/permalink/10156347755536318/
Tydzień temu był złapany w drodze na stanowisko testowe.
#spacex #block5 #mcgregor
Ta wersja ma latać nawet 10x a nie 2x jak Block 3/4
Najważniejsze:
- 7–8% więcej ciągu
- zoptymalizowany kąt natarcia podczas lądowania - mniej paliwa potrzebne do lądowania
- Osłony termiczne wielokrotnego użytku - mniej części do wymiany,
- Tylko tytanowe gridfin,
- dodatkowa, wielokrotnego użytku ochrona termiczna silników i ich elementów w dolnej części rakiety,
- przeprojektowane zawory ,
- Wysuwane nogi, dla szybszego odzysku po lądowaniu i transportu
JRtI - Just Read The Instructions, Pacific landing ~~barge~~ ship
gridfin - Compact "waffle-iron" aerodynamic control surface, acts as a wing without needing to be as large
Jestem botem
block 4 miał niewielkie zmiany i jest krótko więc nie opłaca się go nazywać, więc ostateczna wersja powinna mieć jakąś nazwę w stylu muska.
@piotrulos: Mimo wszystko poniższe określane są Block 4
B1039
B1040
B1041
B1042
B1043
B1044 - nie leciał
B1045 - nie leciał
W B5 będzie widać różnice, tak samo jak były między 1.0 a 1.1 oraz FT.
Śmieszne jest to że NASA znowu certyfikowała ostatnią sztukę konfiguracji FT albo B4 dla misji TESS. Tak samo było z certyfikacją v1.1 dla misji Jason-3.
FT - Full Thrust – Pełny ciąg.
Jason-3 - 2016-01-17|F9-019 v1.1, Jason-3; leg failure after ASDS landing
Jestem botem
Saturn V też miał czarne i nikt nie powie, że był brzydki