Wpis z mikrobloga

Ukazał się nowy gameplay #phoenixpoint - strategiczno-taktycznej #gry tworzonej przez zespół Juliana Gollopa, autora legendarnego X-Com (UFO: Enemy Unknown). Początkowe materiały, które przedstawiono nam niespełna rok temu dawały nadzieję na godnego następcę Terror From The Deep. Rozgrywka wyglądała surowo, technicznie na coś pomiędzy starymi a nowymi X-Comami, ze świetnym, mrocznym i bardzo lovecraftowym klimatem. Ten nowy gameplay jednak nieco studzi nadzieje.

Pierwsze, co najbardziej rzuca się w oczy to to, że nie mamy już do czynienia z grą w stylu nowych XCOMów. Mamy po prostu XCOM3. Co jak co, ale po twórcy oryginalnej serii spodziewałem się czegoś więcej, niż ślepego zrzynania od konkurencji, a tutaj wszystko - walka, interface, działanie kamery, lekko komiksowy wygląd żołnierzy, a nawet same umiejętności - jest obecnie jak żywcem wyciągnięte z tamtych gier. W złą stronę to poszło, bo nawet z tego klimatu grozy, który był wyraźnie odczuwalny na pierwszych filmikach z gry, nie zostało tutaj już praktycznie nic.

W gameplay'u dodatkowo brak jest jakichkolwiek wzmianek o tym jak wygląda gra poza sferą taktyczną. Przedstawiono tylko fragment walki, a nawet ten nie prezentował się zbyt ciekawie. Ogólnie więc pokaz był bardzo rozczarowujący, przynajmniej jak dla mnie. Z wielkich zapowiedzi niewiele zostało. Zamiast połączyć to co dobre w X-Com i XCOM, zrobiono niemalże dokładną kopię tej drugiej, dodając obrażenia miejscowe i całkowitą destrukcję otoczenia (królowa obcych wchodzi w wielopiętrową wieżę, a ta po prostu znika - super destrukcja, bulwo). Nie tak to miało wyglądać.

Jak na razie czuję spory zawód. Gra doskonale się zapowiadała, ale poszło to nie w tę stronę, w którą powinno. Premiera ma być ponoć jeszcze w tym roku, więc raczej nikłe szanse, że rozgrywka zmieni się na tyle znacząco, by mieć jakiś swój własny styl, zamiast sprawiać wrażenie bezczelnej kopii. Niby sfera strategiczna może nas jeszcze pozytywnie zaskoczyć, lecz obserwując zmiany, jakie przez ostatnie miesiące w grze zaszły, to ciężko zachować optymizm.

#xcom #strategie #crpg
daedalus_pl - Ukazał się nowy gameplay #phoenixpoint - strategiczno-taktycznej #gry t...
  • 3
  • Odpowiedz
@chciwykrasnolud: Z tym TFTD to słuszna uwaga. ( ͡° ͜ʖ ͡°) Co do Xenonautów, to odbiłem się od tej gry, mimo iż uwielbiam ten setting, a we wszystkie stare X-Comy zagrywałem się jak głupi. Czegoś tej grze brakowało, wydawała mi się jakaś taka powolna, nudna i bezpłciowa. Znacznie przyjemniej grało mi się w różne mody do OpenXCom.

Może kiedyś znajdę czas i przemogę się, by dać Xenonautom
  • Odpowiedz
wydawała mi się jakaś taka powolna, nudna i bezpłciowa. Znacznie przyjemniej grało mi się w różne mody do OpenXCom.


@daedalus_pl: Też tak uważam, no może nie była nudna ale na pewno nie wciągała jak xcom. Brakowało jej grafiki i co ważniejsze klimatu i to strasznie raziło nawet mimo tego że sporo nowego wniosła do mechaniki z oryginału.
Ale to była budżetowa gra małego studia.

Z tych powodów pisałem o 2 części,
  • Odpowiedz