Wpis z mikrobloga

Mirki doradźcie, czy to wina tylko jednej nakrętki w dolnej części plastiku osi z, czy może coś innego, że pręt gwintowany tak bardzo się odchyla? Prowadnice wypoziomowane, a z prętami takie harce( z obu stron to samo).
#druk3d #druk3d #reprap
  • 29
@ptaaq: Mnie się wydaje, że cały ciężar karetki opiera się na tych sprzęgiełkach, a one są elastyczne i jest krzywo. Ja bym napędy dał na górze, tak żeby wszystko na niej wisiało. Albo podparł śrubę u góry.

@ptaaq: A, bo Ty nie robisz zgodnie z projektem? :P

Po pierwsze, czy na pewno dobrze rozumiem (zdjęcia mogą przekłamywać), chodzi o to, że śruba i prowadnica nie są idealnie równolegle? Jeśli tak:
- czy nakrętka jest idealnie nad wałem silnika?
- czy sprzęgło elastyczne jest proste?
@FlameRunner: chodzi o to, że pręt względem prowadnicy nie jest równoległy, im wyżej od sprzęgła tym bardziej ucieka ku zewnętrznej stronie. Dlaczego nie zgodnie z projektem? ;d
@ptaaq: No to coś tu jest, ogólnie rzecz biorąc, krzywo. ;)
Powinno być tak: prosta oś silnika idealnie równolegle do prowadnicy -> idealnie centryczne proste sprzęgło -> idealnie prosta śruba -> nakrętka osadzona idealnie współosiowo z wałem silnika
Wtedy to wszystko będzie równoległe do prowadnicy i nie będzie biło.
@FlameRunner: no właśnie to mi wygląda na to, że albo coś z mocowaniem silników jest nie halo, albo z plastikami zetki. Spróbuje po prostu silniki przesunąć w mocowaniach poprzez fasolki, aby odległości były ok. To wersja z wałkami fi12 acc.
@FlameRunner: poprzesuwałem silniki i teraz pręty gwintowane są równoległe do prowadnic, plastiki osi x nadal delikatnie trzeszczą przy dużym posuwie, ale oś z chyba raczej wolno się porusza. Jeszcze przetestuje chyba zwykłe pręty m8 i dam nakrętki na gorze i na dole.
@FlameRunner: zmieniłem na zwykłe gwintowane pręty m8 i dałem po 2 nakrętki i wygląda to obiecująco, mimo, że chodzi głośniej to pręty są równolegle do prowadnic. Nie wiem czy to kwestia śrub trapezowych czy jakieś zjechane nakrętki, ale póki co chyba zostawię tak