Wpis z mikrobloga

Witam Panią głowicę ponownie. Trochę sobie odpoczywała bo nie było warunków do pracy, ale od soboty temat jest realizowany. Jak kiedyś pisałem na mirko, wpadła zaklinowana przy zaworze klapa wirowa do 1.go cylindra (w 3 i 4 wpadły jeszcze w Niemczech komuś kiedyś, pan w serwisie wyciągnął wciąż tkwiąca w kanale dolotowym cylindra nr dwa czwarta... ja sutkiem zrobiłem ponad 10k, a samych klap szukałem na jesieni). Cylinder nr 1 miał zmieniane pierścionki, najwyższy był zaprasowany i musiałem na odcinku ok 2cm rozszlifowac papierkiem zamek. Panewki mają jeszcze fabryczne przetłoczenia, materiałowo jeszcze na setki tysięcy kilometrów, a tu klapa. Wrzucę update jak głowica będzie na silniku.

Pacjent alfa rumuno 159 1.9 jtd 16v 150kunia polift
#motoryzacja, #alfaholicy, #alfaromeo, #diy, #kornatnaprawia
konradk1 - Witam Panią głowicę ponownie. Trochę sobie odpoczywała bo nie było warunkó...

źródło: comment_YqP4yCYoXdBjeYFwvLWyVds9zakNMTry.jpg

Pobierz
  • 8
@konradk1: Ech, a tyle razy słyszałem od "znawców", że w poliftach są aluminiowe klapy, które nie wpadają, że aż sam zacząłem w to wierzyć.

Czemu ludzie tego nie #!$%@?ą prewencyjnie? Mnie to kosztowało jakieś 300-400 zł brutto i była to jedna z pierwszych rzeczy zrobionych w tym aucie po przyjechaniu do Polski ¯\_(ツ)_/¯
@Funky666: @konradk1: żeby doprecyzować -> poliftowy to jest kolektor a nie Alfa 159 bo zmiana kolektora nie była w fazie z liftem 159ki. Ja np. mam kolektor plastikowy jeszcze w przedliftowej 159ce.

W aluminiowym, starszym kolektorze w 1.9 JTDM 16V, klapy też są problemem - nie urywają się ale spada listwa i klapy blokują się w aktualnej pozycji. generalnie można się spotkac nawet, że auta z 2006r. mają już plastikowe