Wpis z mikrobloga

Pytanie do mirków z #neostrada którzy grają w #overwatch. Też macie problemy z wysokim pingiem? Od wczoraj ze stabilnego 55ms wzrósł do 168ms. Pisałem, do supportu to mi odpisali, że wina po stronie Orange, coś tam z węzłem Telia.net bo to tam zamula komunikacja między mną a serwerami Blizzarda.

Pytam bo jakoś nie zauważyłem żeby ktoś na tagu narzekał na ten problem. Miliony abonentów neostrady a tu cisza.

Zawołam też #csgo bo ma większy zasięg od Overwatch a z tego co czytałem na necie to też ludzie mieli problemy z telia.net. Udało się komuś rozwiązać ten problem? Support Blizzarda mi napisał, że mogę spróbować zmienić DNSy na te od Googla - https://developers.google.com/speed/public-dns/docs/using. Niestety w modemie Funbox 2.0 nie ma takiej opcji, jest zablokowana.
  • 12
@Overwatch-PL: oprócz zmiany ISP lub ewentualnie posiadania VPNa na terenie naszego kraju podpiętego do jakiegoś ludzkiego IXP sam nic nie zrobisz. problem z pingiem w orange i bujanie się z tym węzłem telii trwa już kilka lat jak nie dłużej, ale zgłaszać warto, bo może niekoniecznie zawsze jest to problem po stronie telii.
@Overwatch-PL: Coś mi się wydaje, że support blizarda się średnio zna... Co ma dać Ci zmiana dns'ów? Przecież DNS to jest 1 zapytanie o adres po nazwie potem wszystko idzie po IP...

@wuhazet: Raczej to wina telia.net tak wyniki z pomiaru WinMTR.

Co mnie trochę dziwi i zastanawia to dlaczego to trafia na losowych ludzi. Widać, że to margines bo na tagach nikt nie narobił rabanu. Czyli dotyka to tylko garstke. Sam przez ponad rok nigdy nie miałem z tym problemu....do wczoraj.
@Overwatch-PL: Bo ileż to można płakać na ten gówniany internet, każdy kto ma możliwość to korzysta z innego operatora, a ten co nie ma wyboru to siedzi cicho bo i tak nic nie zrobi.

Zobacz sobie jaką trasę dostaniesz w odpowiedzi na sprawdzenie połączenia z serwerem w warszawie. Załamiesz się.
@OrangeEkspert: Pierwszy raz mi się takie coś zdarzyło. Nigdy nie miałem problemu z tym węzłem telia.net czy nie wiem jak to się fachowo nazywa. Jeśli w przyszłości bym miał problemy to można to zgłosić doradcy Orange na czacie? Bo nie wiem czy biorą takie sprawy na serio, w końcu to "gierki". Jeśli tak to jak to fachowo wytłumaczyć, żeby wiedzieli o co chodzi?