Wpis z mikrobloga

#3d #grafika3d

Hej. Chciał bym (w końcu) usiąść do nauki 3D, zastanawiam się nad wyborem softu.
Ogólnie zajmuje się na poważnie grafą 2D, 3D chciał bym wykorzystywać jako wsparcie (perspektywa, ustawienie kompozycji, bardziej konceptowanie w 3D niż wysokiej jakości model, może podstawowe texturowanie).
Myślę również bardziej o hard surfaces - bronie, pojazdy itp.

Jaki soft jesteście w stanie polecić dla kogoś kto nie chce za głęboko w to wchodzić (odpuszczam robienie modeli wysokiej jakości, super rendery). Maxa i Mayę odpuszczam na starcie.

Rozważam między ZBrushem (nie wiem czy fajnie można złapać hard surfaces), Modo( słyszałem dużo dobrego, i niskim progu wejscia), Fusion 360 i 3D coat'em. Nie mam zaufania do Blendera jako darmowego softu ale może ktoś mnie wyprowadzi z błędu.

Czy ktoś był by ewentualnie zainteresowany dawaniem korków w Wrocławiu? Wiem że wszystko jest w necie,
ale jakiś nadzór pomógł by w systematyczności.

Z góry dzięki za odpowiedzi
  • 14
@halfsquad: zbrush ma ostro #!$%@? inyerfejs i hard surfy sie ciezej w nim robi, ale dla grafika 2d to moze byc latwiejsze do wejścia by uzywac narzedzia do sculptingu. Bo zbrus a max czy blend to kompletnie inne rzeczy.

W sumie jak chcesz sobie "pomaziac" jako wsparcie to moze być dobry pomysł
@halfsquad: czemu odrzucasz Maxa? :< A jak chcesz się zrazić do grafiki 3d to śmiało, zaczynaj zbrusha :D Zbrush jest genialny, ale nauka czegokolwiek w nim bez znajomości innego softu (chociażby blendera ;)), wg mnie, byłaby męką. Można robić w Zbrushu hardsurface, nie jest to oczywiście tak proste jak w innych softach, ale nie wyobrażam sobie ustawiania całej sceny w Zb (np. pod overpaint, który cię interesuje).

Jakbym nie pracował w
parametric modeling.


@KocieJaduo: dzięki za obszerne info. Co do Maxa, ładnych parę lat temu kilka dni robiłem jakieś tutoriale z YT,
ale Max mnie przerósł. Customizacja interfaceu, każdy z wrzucających tutki pracuje na innychustawieniach, skryptach, itd gubiłem się w tym wszystkim. Poza tym, jeżeli już by mi coś weszło po trialach kupował bym pewnie oryginał, a jakoś nie widzę miesięcznego abonamentu 242 euro ;)
@halfsquad:
To już mówię dlaczego C4D jest zajebiste dla 2D (u nas w firmie 2D departament również korzystał z C4D)
1. przejrzysty, łatwo interfejs
2. learning curve imho najszybszy ze wszystkich softów. Sprawdzałem różne softy na różnych ludziach to Cinemę zawsze łapali najszybciej.
3. Jest tania. Znaczy masz zakup jednorazowy 7-14k zależy od wersji, ale nie płacisz miesięcznego abo.
Ja siedzę na R16, a już jest R19. Nie czuję się gorszy.
@loczyn: kurde, mega dzięki za poświęcony czas i obszerny opis (z linkami!!) Szacun że Ci się chciało, naprawdę.

Co do Cinemy to zareklamowałeś to w taki sposób że nie mam więcej pytań tylko wsiąść na temat.
Wczoraj jeszcze poczytałem sobie opinie o tym sofcie i faktycznie będzie to mój wybór, pośmigam na trialu, zobaczymy jak mi podejdzie. Ale z tego co podlinkowałeś widzę że własnie o takie ficzery mi chodziło.

Dzięki