Coś tam przebąkiwałem w znalezisku o nowej Alfie, że mógłbym raz na jakiś czas wstawić wpis o włoskich samochodach. Proszę bardzo, na pewno wpisy nie będą pojawiać się regularnie, ale raz na jakiś czas postaram się skrobnąć to, czym chciałbym się podzielić znanymi mi ciekawostkami o najważniejszych i najciekawszych pojazdach i tym, co ciekawego znalazłem o danym samochodzie w internecie. W kolejności w miarę chronologicznej. ( ͡°͜ʖ͡°) Zainteresowanych zapraszam do obserwowania tagu #wloskaszkolamotoryzacji i lecimy z tematem
FIAT 3.5 HP, znany również jako 4 HP - projektant: Aristide Faccioli - pierwszy egzemplarz został zbudowany pod koniec 1899 roku. Jego projekt wraz z całą fabryką został niedługo potem przejęty przez nowo zawiązaną spółkę Fabbrica Italiana Automobili Torino, stając się jej pierwszym samochodem - został zaprojektowany na bazie nadwozia bryczki konnej. Mogły nim podróżować 2-3 osoby - tylna oś napędzana była dwucylindrowym, chłodzonym wodą silnikiem 663 cm^3. Posiadał nowoczesny zapłon złożony z cewki zapłonowej i akumulatora - rozwijał maksymalną moc około 4 KM (ze względów podatkowych producent deklarował 3,5 KM) - maksymalna prędkość wynosiła 35 km/h, a zużycie paliwa około 8 l/100 km - wyprodukowano 24 egzemplarze, podczas gdy w tym czasie w całych Włoszech znajdowało się zaledwie 111 samochodów. Do dziś zachowały się co najmniej cztery egzemplarze tego modelu - automobil nie posiadał biegu wstecznego
Zainteresowanych zapraszam do obserwowania tagu #wloskaszkolamotoryzacji i lecimy z tematem
FIAT 3.5 HP, znany również jako 4 HP
- projektant: Aristide Faccioli
- pierwszy egzemplarz został zbudowany pod koniec 1899 roku. Jego projekt wraz z całą fabryką został niedługo potem przejęty przez nowo zawiązaną spółkę Fabbrica Italiana Automobili Torino, stając się jej pierwszym samochodem
- został zaprojektowany na bazie nadwozia bryczki konnej. Mogły nim podróżować 2-3 osoby
- tylna oś napędzana była dwucylindrowym, chłodzonym wodą silnikiem 663 cm^3. Posiadał nowoczesny zapłon złożony z cewki zapłonowej i akumulatora
- rozwijał maksymalną moc około 4 KM (ze względów podatkowych producent deklarował 3,5 KM)
- maksymalna prędkość wynosiła 35 km/h, a zużycie paliwa około 8 l/100 km
- wyprodukowano 24 egzemplarze, podczas gdy w tym czasie w całych Włoszech znajdowało się zaledwie 111 samochodów. Do dziś zachowały się co najmniej cztery egzemplarze tego modelu
- automobil nie posiadał biegu wstecznego
Supcio. Już obserwuję.