Wpis z mikrobloga

Siema, mam ciężką decyzję do podjęcia. Pierwszy raz robię multijęzykową stronę z prawdziwym nastawieniem na pozycjonowanie jej w różnych językach dla różnych krajów. Rozważałem opcję skorzystania z którejś wtyczki, jednak wtedy miałbym stronę np. nazwastrony.com/pl, innym rozwiązaniem było stworzenie subdomen i przekierowań, a jeszcze inną pod każdą domeną krajową wystawić oddzielną stronę. Chciałbym, aby z jednej strony pozostawały w pewnej separacji niezbędnej do ogarniętego SEO, z drugiej aby każdej zmiany na stronie nie trzeba było robić 3 razy. Co proponujecie?
#wordpress #webdev #seo
  • 6
@WhoDidThatToYou: dzięki, chciałem tego uniknąć ze względu na hostingi, gdzie zagraniczne umieściłbym u dostawców w ich krajach. Pojawia się w takim wypadku kilka pytań.

-Czy robiąc przekierowania z domeny np. .pl na .com/pl jeśli ktoś wstawi link z .pl na np. facebooka to mogę po ludzku ustawić mu og tagi pod konkretną stronę/weźmie og tagi z tej na którą jest przekierowanie?

- Czy jeśli ktoś wejdzie na stronę główną to da
@Fastboot: z tego co wiem (było wspomniane o tym chyba na moz.com) to wartość subdomeny nie wlicza się do wartości całej domeny. en.domena.pl i domena.pl traktowane są jako dwa oddzielne serwisy. im więcej treści zawartych na jednej domenie (oczywiście unikalnych), wliczając w to wersje językowe, tym lepiej dlatego tez /pl /en w tym wypadku bedzie odpowiednim rozwiązaniem.

podobnie z umieszczaniem bloga na blog.domena.pl - lepiej domena.pl/blog
@xDrope
Ja uważam, że dużo lepiej jest zrobić na osobnych domenach najwyższego poziomu (ccTLD). Jest to dość ważny czynnik jeśli chcemy pozycjonować stronę na konkretnę państwo. Dodatkowo ma to wiele zalet przy pozycjonowaniu. /pl, /de itd. często np. nie dodamy do katalogu, gdyż nie pozwalają one na dodawanie podkatalogów. Ułatwia sprawę przy optymalizacji obrazków. No i w przypadku jakiegoś filtra bezpieczniej. Nie leci Ci cała domena, wszystkie wersje językowe, a tylko ta