Wpis z mikrobloga

Rośnie sensowna konkurencja dla Tesla Semi

Młody startup z Los Angeles zaprezentował właśnie prototyp elektrycznej ciężarówki Thor ET-One, która ma konkurować z Tesla Semi.

Mimo krótkiej obecności na rynku, Thor Trucks chce dostarczać swój produkt już w 2019 roku. Obrał jednak zupełnie inną strategię niż firma Tesla - nie chce produkować elektrycznej ciężarówki od zera.

Wykopiecie?

Link do znaleziska: Thor Trucks prezentuje elektryczną ciężarówkę

#tesla #motoryzacja #samochodyelektryczne #transport #technologia #mirkoreklama #mikroreklama
nicniezgrublem - Rośnie sensowna konkurencja dla Tesla Semi

Młody startup z Los An...

źródło: comment_ehZEPZvoyeF897rMFpXtWXjEQ1g8BR3q.jpg

Pobierz
  • 23
  • Odpowiedz
@oficer-prowadzacy: to wynika z prostej przyczyny - Tesla niedługo zaprezentuje nową ładowarkę. Aktualne superchargery mają ok 120 kW mocy. Nowa ma mieć... 1 MW. To bardzo duża zmiana. Podejrzewa się także, że Tesla ma zanadrzu jakąś nową technologię baterii, bo Roadster ma mieć 1000 km zasięgu a miejsca w nim nie jest zbyt wiele, żeby dać dwa razy większą baterię niż w Modelu S, czy X. Zobaczymy co przyniesie przyszłość ;)
  • Odpowiedz
  • 1
@nicniezgrublem jestem za tesla, ale trochę sceptyzmu, papier przymie wszystko.. Z tymi ogniwami to co chwile jest przelom, ale faktyczny czas wprowadzenia to dekady. Spojrz ile zajelo Liionom wejsc do masowego i szerokiego uzytku
  • Odpowiedz
@nicniezgrublem:
Na wypoku to od 12 lat codziennie są wynajdywane baterie nowej generacji, tak więc już widzę jakiś przełom ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Parametry Roadstera też uważam za mało realne przy obecnej technologii, a porównywanie go do Chirona to już w ogóle śmieszne.
Poza tym oprócz problemów technologicznych do rozważenia są jeszcze takie rzeczy jak:
- gorszy zasięg niż w zwykłych ciągnikach
- większa masa (a co
  • Odpowiedz
Swoją drogą skisłem z Elona wytykającego na prezentacji że tankowanie ciężarówki może trwać 10-15 minut


@oficer-prowadzacy: przecież logicznie tłumaczył - jeżeli jedziesz od centrum dystrybucyjnego do celu i z powrotem (powiedzmy Walmart, stałe kursy magazyn - sklep) to będziesz tankował prąd podczas rozładunku ciężarówki. Ładowanie trwa oczywiście 30 minut ale efektywnie czas przestoju ciężarówki zwiększy się o 0 bo ona i tak by wtedy stała. Ta sama ciężarówka na tankowaniu diesla
  • Odpowiedz
gorszy zasięg niż w zwykłych ciągnikach


@oficer-prowadzacy: czas ładowania i zasięg są dobrane tak by na postoju podładować i dojechać do kolejnego postoju

większa masa


@oficer-prowadzacy: nie pamiętam dokładnie ale chyba jest ta sama ładowność, masa więc pewnie się nie zmienia

cena ciągnika


@oficer-prowadzacy: znamy cenę, niższa niż przewidywane i jak najbardziej szybko się zwraca ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Głową tego projektu był jakiś spec
  • Odpowiedz
Implikowanie że pod każdym centrum dystrybucyjnym będzie Supercharger (i to jeszcze nowej generacji)


@oficer-prowadzacy: no ta, tak planują to zrobić
zamierzają współpracować z dużymi firmami i instalować te superchargery nowej generacji tak by to z ich trasami i przestojami współgrało
  • Odpowiedz
@oficer-prowadzacy: Przecież ty nawet nie wiesz o czym piszesz.

jestem pewien

Nie warto sprawdzić informacji, zanim napiszesz, że jesteś czegoś pewien?

- cena ciągnika (wszystkie elektryki kosztują przynajmniej 2-3 razy tyle co auta tej tej samej klasy i tutaj zapewne też będzie podobnie)


Przecież znamy ceny i są praktycznie takie same jak ciągniki spalinowe

Możesz mi też podrzucić jeden przykład, kiedy Tesla nie dostarczyła tego co zapowiedziała odnośnie baterii (zasięg, czas
  • Odpowiedz
czas ładowania i zasięg są dobrane tak by na postoju podładować i dojechać do kolejnego postoju

@Doman_60:
Znowu - przy jakim obciążeniu? Bo to czy wiezie pszczoły luzem czy rury ważące 30 ton to ma znaczący wpływ na zasięg. Poza tym postoje a stacje benzynowe to nie to samo o czym można się przekonać jadąc różnymi autostradami (najlepiej Wrocław-Katowice xD)

ale chyba jest ta sama ładowność, masa więc pewnie się nie
  • Odpowiedz
@oficer-prowadzacy: #!$%@?, chłopie, ale weź ty poświęć te 30 minut zamiast się produkować na temat rzeczy o której nie masz bladego pojęcia.

Znowu - przy jakim obciążeniu?


Przy #!$%@? srakim, było to powiedziane jakoś w 2 minucie prezentacji. Naprawdę sądzisz, że ktoś będzie z tobą poważnie gadał, jak nawet nie znasz tematu o którym się wypowiadasz w roli autorytetu?

No ale pewnie zaraz zaczniesz mnie przekonywać że Semi to jest ciągnik
  • Odpowiedz
Ciągnik siodłowy Tesli w wersji na 800km (USA, 105km/h) z 1MWh baterią włącznie będzie miał najprawdopodobniej ~ 9000kg (może mniej ale odpuśćmy sobie liczenie na przełom w bateriach). Do porównania spalinowy (zakładamy coś mocnego) będzie miał 7 do 7,5 tony. Nic strasznego w przypadku większości transportów. Do tego Semi u nas albo będzie miała większy zasięg (1000km) albo Tesla włoży mniej baterii i będzie ważyła tyle co spalinowy :).
  • Odpowiedz
Z tymi ogniwami to co chwile jest przelom, ale faktyczny czas wprowadzenia to dekady

Na wypoku to od 12 lat codziennie są wynajdywane baterie nowej generacji, tak więc już widzę jakiś przełom ( ͡° ͜ʖ ͡°)


@oficer-prowadzacy: @Issac: Tesla finansuje prace ekipy Jeffa Dahna, wynalazcy baterii litowo-jonowych. W bliskiej współpracy wyciskają z tych ogniw co się da. Już zwiększyli gęstość energii o 30% i wydłużyli żywotność
  • Odpowiedz
Nie jest, bo... ? Rozumiem, że systemy bezpieczeństwa, komfort jazdy, gwarancja na milion mil i wbudowane systemy (gps, zarządzanie flotą) w Semi to "klasa Passata".

@LooZ:
System automatycznego hamowania to żadna rewolucja, Mercedes i Volvo montowały je już w standardzie ponad 10 lat temu. Zarządzanie flotą wbudowane w ciężarówkę to też nie jest innowacja. O komforcie się nie wypowiadam, może pozycja pośrodku jest lepsza, może gorsza (na pewno pozwala im to
  • Odpowiedz