Wpis z mikrobloga

Co możecie powiedzieć o awaryjności tych modeli?

Ford Mondeo IV
Mazda 6 II
Opel Insignia I
Toyota Avensis III

Tylko i wyłącznie rocznik 2008/9, tylko i wyłącznie diesle 2.0.
Uszeregowałem cenowo, od najtańszych do najdroższych - czy tak samo się prezentuje awaryjność tych aut, odpowiednio do cen? Z tego co słyszę to najbardziej strach brać Mazdę?
Pytam tylko i wyłącznie o awaryjność.

#mechanikasamochodowa
#motoryzacja
#samochody
  • 20
@Jokker: w insignii jest jakiś dziwny sterownik ładowania akumulatora generalnie 3 letni akumulator to dla insigni padlina i tak go traktuje - przełożyłem go do ibizy i śmiga do dziś także zapotrzebowanie na prąd ma całkiem spore, z usterek jak do tej pory to sprzęgło alternatora i napinacz.. zaczyna się odzywać dwumasa ale to i tak nieźle jak na poflotowego 7 latka
to później dołożysz ta różnice dla mechanika


@kacor87: Dlatego badam temat ;)
Na razie widzę to tak:
- Mazda mi się najbardziej podoba, ale straszą że strach brać
- Insignia ma najlepsze wyposażenie
- Ford jest najbardziej atrakcyjny cenowo czyli najtańszy
- o Toyocie nie wiem nic, ale w życiu nie słyszałem złych opinii, czyli musi być dobra
@Jokker: O toyocie Avensis z 2008r. (nowy, salon, Polska) mogę napisać tyle, że silnik 2.0 D4D ma przejechane 260K i olej wymieniany co 15-16kkm i nic się z nim nie dzieje. Auto miało robione: wymiana tarczy sprzęgła (dwumasa sprawna jeszcze), padł alternator, przecieka tylna lapa i przez to śniedzieją styki oraz glony robią się w lampie cofania (sedan). Reszta to eksploatacja. Akumulator wymieniony na nowy pierwszy raz w tym roku. Czasami
Insignie z rocznika 2008 bym sobie odpuścił bo to początek produkcji i zawsze są jakieś niedoróbki.


@strusmig: Każdy z tych modeli pojawił się na rynku w 2008 (tylko Avensis 2009, a Mondeo chyba koniec 7) , więc wady pierwszych miesięcy produkcji każdego dotyczą z tych modeli...
Dzięki za link.
@Jokker: zająłem głos w sprawie Insignii bo mam ten samochód w rodzinie i trochę czasu spędziłem na forach przed podjęciem decyzji o zakupie, tyle że u nas 1.8 140 KM benzyna. Swoją drogą, sam zobacz

Dostałem pytanie jak sprawdzić czy mamy poprawiony kolektor czy nie. Postanowiłem odpowiedzieć tutaj. Może jeszcze komuś się przyda. Kolektory z słabszym mocowaniem klapek maja numer 55566258 kolektor poprawiony to numer 55571993. Wszyscy mówią, że te wadliwe
@crejzus: @Jokker: u mnie podobne awarie ins 2.0 160 ecoglex napinacz ostatnio ale po dwóch latach auto przyjemnie planuje chip tuning na 200 hp mimo wszystko i dalsze użytkowanie do czego mogę się przyczepić to słabe zawieszenie w trybie flex mimo wszystko daleko do audi i auto kiepsko wytłumione również planuje jakieś maty bitumicznej założyć w najbliższym czasie ale po za tym polecam