Wpis z mikrobloga

#pcmasterrace #vr #oculusrift #kartygraficzne #gry

Intel Core i5 2500K @4.3 GHz
Thermalright HR-02 Macho 120
Crucial DDR3 8GB 1333MHz SpecTek CL9
Asrock P67 PRO3 (B3) Intel P67 LGA1155
Gigabyte ATI Radeon HD7970 3GB DDR5/384bit
XFX Core 550W

Czy jeśli w tym zestawie wymiene kartę na jakiegoś GTX 1070 obsłuży mi oculusa bez problemów ? ( granie na srednich i wysokich ustawieniach)
Mam tylko 2 porty usb 3.0 , da rade żeby działało na dwóch ?
  • 19
  • Odpowiedz
@BillyB: najważniejsze, żeby karta była VR ready bo wtedy obsługuje ASW i nawet jak będziesz miał 45 fpsów to będzie wyglądało jakbyś miał 90.To jest mega ważne w VR, więc nie szkodzi, że procek Ci będzie ciągnął w dół, bo to nie wydajność a technologia się tutaj liczy ;) 2 porty 3.0 chyba wystarczą, Oculusa można podpiąć pod 2.0 tylko sensory muszą być pod 3.0. Możesz sobie tez kupic kartę
  • Odpowiedz
@RealAKP: @BillyB: Oculus musi być wpięty pod 3.0, sensor można podłączyć do 2.0 aczkolwiek mogą pojawić się jakieś spadki płynności śledzenia. Aplikacja chyba też będzie pokazywać alert o tym, że urządzenie jest wpięte w port 2.0 zamiast 3.0. Standardowo oculus ma kabel HDMI i USB 3.0. Monitor musisz wtedy podłączyć pod złącze DVI. I ważny element, Oculusa nie możesz wpiąć w HDMI z płyty głównej, musi być do
  • Odpowiedz
@BillyB: jeśli kupisz podstawowy pakiet, czyli sam oculus to masz tam jeden sensor i potrzebujesz wtedy złącz: HDMI i 2x USB 3.0 lub możesz ewentualnie wpiąć ten sensor w 2.0. Do prawidłowego funkcjonowania kontrolerów musisz mieć drugi sensor (też jest w zestawie z Touchami). Ogólnie sensory możesz wpinać pod USB 2.0 ale może być nie tak jak powinno, jak dokładnie to nie wiem bo akurat mam wpięte wszystko w 3.0.
  • Odpowiedz
@BillyB: @LordLookas: kiedyś miałem pod 2.0 podpięte i w słoneczne dni bardzo gubił zasięg, na tyle że nie dało się grać. Ale tak jak pisałem wyżej, można zaopatrzyć się w adapter pod PCI, korzystałem z takiego na płycie gdzie USB 3.0 okazało się niekompatybilne z Oculusem.
  • Odpowiedz
@RealAKP: jak najbardziej adapter powinien rozwiązać sprawę, sam ostatnio się nad jakimś zastanawiałem bo mam wszystkie porty USB już pozajmowane a czasem jeszcze coś potrzebuję podłączyć.
  • Odpowiedz
@LordLookas: Jestem przekonany ze braciak ma USB2.0 bo komp ma jakies 2-3 latka to czy Rift czy Vive, gra usb2. Trojka pewnie wymagana jest na "przyszlosc" by nagle sie nie okazalo ze trzeba zmienic mobo bo nowy update do Rifta przyspieszyl go poprzez 3 :P
  • Odpowiedz
@BillyB: O nowych, bardziej wymagających grach z tym prockiem możesz raczej zapomnieć, ale spróbuj go maksymalnie podkręcić i najlepiej dokup jeszcze kostkę ramu bo w VR 16GB się przydaje.
  • Odpowiedz
@BillyB: tak. W opakowaniu z oculusem masz jeden sensor, a w opakowaniu z touchami masz drugi. Co do room scale to cześciowo mozesz poruszać sie przy dwoch sensorach. Jesli ustawisz je przed soba w pewnej odległości to idąc do tylu po prostu ograniczy Cie brak zasięgu kontrolerów - bedziesz za daleko od czujników. I wtedy wlasnie przydałby sie trzeci lub nawet czwarty, ustawione z tylu. A idealnie chyba byłoby powiesić
  • Odpowiedz
@BillyB: Dodam od siebie dwa zdania, bo akurat mam chwilę.

Czy jeśli w tym zestawie wymiene kartę na jakiegoś GTX 1070 obsłuży mi oculusa bez problemów ? ( granie na srednich i wysokich ustawieniach)


Tak, to jedna z mocniejszych kart na rynku. Możesz nawet zaszaleć z supersamplingiem. Ze względu na procka będziesz widział komunikat o kiepskim cpu ;) Ale da się to wyłączyć w Oculus Tray Tools.
Do tego do gier typu Lone Echo wypadałoby mieć 16 GB
  • Odpowiedz