Wpis z mikrobloga

@drzuo: Pograłem, przeszedłem, byłem zadowolony, ale wracać nie zamierzam - nie urzekło mnie na tyle. Dodatku nie skończyłem (ledwie zacząłem). Fajna gra, chyba najlepsza tego typu od czasów Baldurów, w jaką grałem, ale dla mnie osobiście na jeden raz.
@saw24: Dodatki uaktywniają się gdzieś w połowie przygody (ale jeżeli masz nawet późniejszego sejwa to możesz włączyć skalowanie poziomu, żeby wyzwanie było bardziej adekwatne do twoich postaci). Możesz je przejść starą drużyną, albo zwerbować trójkę nowych towarzyszy.

Rozszerzenia dodają osobną, śnieżną krainę, w której masz zupełnie osobny wątek i intrygę (+ dodają jeden duży quest związany z twierdzą). Ponadto w dodatkach potyczki są znacznie lepiej zaprojektowane (do tego są to najlepsze
@wielooczek: Problem polega na tym, że od czasu jak skończyłem podstawkę dużo się zmieniło (patche, balansowanie postaci) i moja drużyna wymiataczy jest teraz bardzo słaba, a granie nią nie sprawia mi już żadnej przyjemności.

Ogólnie uważam, że zmienianie balansu postaci dla rozpoczętych już gier to farsa - spędziłem ~60-80 godzin na rozwijaniu drużyny w kierunku X, a potem przychodzi patch i cała ta robota idzie w cztery litery, a ja muszę
@wielooczek: no dobra przekonales mnie :D pewnie na swiatecznej promo gdzies kupie. co do bossow pamietam w kampanii z tym smokiem adrowym chyba byl mega problem - nie moglem go za nic pokonac to musialem questa rozwiazan w alternatywny sposob
@Regis86: Niestety i stety jest tak jak piszesz. Moją pierwszą postać również "zepsuli" w patchach i ostatecznie zacząłem od nowa, ale ogólnie oceniam te łatki jednak na duży plus, bo znacznie zrebalansowały i poprawiły rozgrywkę.

@saw24: Fakt, adrowy smok, zwłaszcza po patchach, był bardzo trudnym przeciwnikiem, choć możliwe było łatwe ubicie go za pomocą czaru/zwojów paraliżu ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@wielooczek: Zgadzam się, że patche poprawiały rozgrywkę jako taką, ale jednocześnie psuły zabawę osobom, które nie mają czasu i ochoty zaczynać gry od nowa co miesiąc (i nie mają tyle wolnego czasu, żeby całość skończyć w 2-3 tygodnie). Dla mnie to duży minus, ideałem by było, jakby można było wybrać, czy patche są aplikowane także na save'y, czy nie - łatwe do zrobienia dla zmian w statystykach, ale prawie niewykonalne (w
@Regis86: No niestety, jak napisałem powyżej- grę wydali za szybko i poprawiając ją potem przy okazji "zepsuli" wielu ludziom postaci.

@saw24: Kiedy ostatnio grałeś? Chodzi o to, że zmienili bardzo mocno balans całej gry, rola statystyk nieco się zmieniła, jedne zdolności/talenty stały się silniejsze, inne słabsze, etc. Jeżeli budowałeś drużynę w oparciu o stare wersje gry, na nowej może okazać się, że postaci/stare taktyki "nie działają" tak dobrze jak kiedyś.
@Sad_Statue: Grałem i właśnie na POTD nie mogłem dokończyć bo przeciwników jest po prostu za dużo. Każda potyczka to twoje party vs 20 potworów. Taktyka zawsze ta sama - zablokować ich w ciasnym miejscu tak żeby tylko paru na przodzie atakowało a resztę bić z dystansu. A jak oni walą na dystans to jest się w dupie. Zbyt nużące to jest po czasie tymbardziej że moby nie dają później expa ani
@drzuo: No trochę za dużo przeciwników na POTD i za dużo generalnie potyczek, ale mimo wszystko moim zdaniem dopiero na tym poziomie trudności faktycznie taktyka ma znaczenie. Blokowanie oczywiście starałem się wykorzystywać kiedy można, ale z samym blokowaniem to daleko bym nie zaszedł.