Wpis z mikrobloga

Nie znam się na budownictwie, a próbuję się zorientować, ile może kosztować budowa domu przy założeniu, że część prac wykona się samodzielnie.
Czy znacie jakieś kalkulatory, strony, do sporządzania orientacyjnego kosztorysu?
Oczywiście budowa nie ruszy już, zaraz, więc to ma być takie wstępne wyliczenie, żeby wiedzieć, ile kredytu trzeba będzie wziąć, ile brakuje do wkładu własnego, żeby dozbierać, etc.
To, co widziałam w necie albo jest bardzo słabe albo zakłada wynajmowanie ekipy do np. kładzenia kafelek czy malowania ścian.

#budownictwo #dom #kiciochpyta #budujzwykopem #kredyt
  • 13
@savanna: wpisz: budowa domu metodą gospodarczą koszty.

Najważniejsze pytanie przy określeniu kosztów robocizny to na ile jesteś w stanie sam wybudować. np. fundamenty i dach zlecałbym fachowcom. Natomiast murarkę, instalację można spokojnie samemu zrobić. Czy tylko myślisz nad samodzielną wykończeniówką, tj. gładź, malowanie, płytki itp.?
@TwojStaryToKorniszon: @tapek: ja to będę co najwyżej cegły nosić :D ale mój tata zna się bardzo dobrze na budowlance, jednak mieszka zbyt daleko, by ogarnąć nam to wszystko samodzielnie. Niebieski natomiast poradzi sobie z elektryką.
Dach (bardzo nisko nachylony) chciałabym, żeby zrobił ktoś z ekipy na pewno, fundamenty trudno powiedzieć, wiem, że tata potrafi, ale nie wiem, czy to będzie możliwe, podobnie nie wiem, jak z ogrzewaniem. Tata potrafi założyć
@damastes: to zrobimy na pewno w chwili, gdy będziemy zdecydowani gdzie (cena działki), jaka dokładnie wielkość, co jesteśmy w stanie sami zrobić, jaki mamy budżet i ile kredytu możemy dostać, tzn. na pewno zrobimy to przed ruszeniem z czymkolwiek. Teraz jednak chce się zorientować wstępnie, czy w ogóle nas na to stać, bo dla mnie to duża różnica, czy zamkniemy się ze stanem surowym w 100 tysięcy czy 250 tysięcy.
@savanna: dużo zależy od projektu, w jednym na dach wydasz 30k ,a w drugim 80k będzie mało
musicie sie na jakiś zdecydowac i wtedy dopiero można coś powiedzieć,