Wpis z mikrobloga

Beka trochę z fanbojów Tesli. 500 MIL ZASIĘGU!!! Jak producent spalinowego podaje spalanie to kazdy wie, ze ta wartosc ma mało wspólnego z rzeczywistością, ale tutaj nikt o tym nie wspomina xD Bo co tam starzenie się akumulatora, wpływ mrozu na efektywność, ogrzewanie i infotainment zżerające prąd, styl jazdy itp.
Sam jestem zwolennikiem elektryków, ale apeluję o RiGCz i zdrowy rozsądek.
#motoryzacja #elonmusk #samochody #tesla #technologia
  • 25
  • Odpowiedz
@inzynier2k: Sęk w tym, że było kilka testów, które pokazywały, że zasięgi podawane przez Teslę (przy założeniu braku pałowania) są w miarę do osiągnięcia. Za to spalanie w elektrykach to coraz częściej 130-150% tego co deklaruje producent (nawet do 300% w przypadku niektórych hybryd).
  • Odpowiedz
Sęk w tym, że było kilka testów, które pokazywały, że zasięgi podawane przez Teslę (przy założeniu braku pałowania) są w miarę do osiągnięcia.


@aksal89: przy odpowiednich założeniach to i zwykłymi benzyniakami da się zejść czasem nawet poniżej katalogowego spalania ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@pawmie: w tescie wykonywanym przez ecodrivera czy przez uzytkownika ktory puscil ogrzewanie i depnął na autostradzie???
Poza tym podkreslam ze kilkuletnią teslą na mrozie nawet sie nie zblizysz :)
  • Odpowiedz
@inzynier2k: Beka chyba z ciebie.

1) Tesla podaje swoje własne kalkulacje, które są NIŻSZE od tych podawanych przez instytucje szacujące zasięgi;
2) Zasięgi podawane przy nowych modelach (Roadster, Semi) dotyczą jazdy przy prędkości autostradowej (130km/h);
3) Baterie Teslii już w modelach z 2013 roku tracą ~6% pojemności po ~350.000km;
  • Odpowiedz
Bo co tam starzenie się akumulatora