Wpis z mikrobloga

Wracając jeszcze do przebudowywanego od podstaw skrzyżowania ulic Wapiennikowej, Tarnowskiej, Pileckiego i Popiełuszki w Kielcach.

Można było zaprojektować je w dowolny sposób, wybrano najgorszy z możliwych. Gdyby nie to, że powstaje tam sygnalizacja świetlna to te rozwiązania nie byłyby najgorsze, ale po oddaniu inwestycji rowerzyści w celu przedostania się na drugą stronę ulicy będą musieli stać przynajmniej dwa razy (a może nawet więcej, zależy od programu sygnalizacji).

Wariant zrealizowany przez MZD:
- pokonywanie jednego skrzyżowania na dwa lub więcej razy przez pieszych i rowerzystów
- brak połączenia z północno-zachodnim narożnikiem skrzyżowania
- wąskie drogi dla rowerów (2 m) i chodniki (1,5 m)
- wąskie chodniki
- odsunięte przystanki do skrzyżowania

Wariant „idealny”:
- rowerzyści i piesi pokonują skrzyżowanie na wprost na raz (tak jak samochody na jezdni),
- szerokie drogi dla rowerów (2,5 m) oraz chodniki (3,5 m)
- możliwość przysunięcia przystanków tuż za przejścia dla pieszych na wylotach - ułatwione przesiadki
- infrastruktura jest intuicyjna na maksa, można skręcić w dowolnej relacji

#kielce #rower #infrastrukturanadzis #drogi
lewactwo - Wracając jeszcze do przebudowywanego od podstaw skrzyżowania ulic Wapienni...

źródło: comment_mn5ymoCgJrRb3UZotdFDnhcI04ZqHuaG.gif

Pobierz
  • 10
  • Odpowiedz
Wariant „idealny”.
- rowerzyści i piesi pokonują skrzyżowanie na wprost na raz (tak jak samochody na jezdni),
- szerokie drogi dla rowerów (2,5 m) oraz chodniki (3,5 m)
- możliwość przysunięcia przystanków tuż za przejścia dla pieszych na wylotach - ułatwione przesiadki
- infrastruktura jest intuicyjna na maksa, można skręcić w dowolnej relacji
lewactwo - Wariant „idealny”.
- rowerzyści i piesi pokonują skrzyżowanie na wprost n...

źródło: comment_COmHUpWu6MiTw2DcLsJovKhyY2j76vJN.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
@rmikke: Ja rozumiem, że Kielce są konserwatywnym miastem, ale to nie znaczy, że tutaj więcej osób na każdym skrzyżowaniu w mieście skręca w prawo. Poza tym co to za logika? Utrudnijmy ludziom poruszanie się pieszo, na rowerach i komunikacją miejską, bo ktoś chce skręcić bezkolizyjnie w prawo. A potem dziwmy się, że jeszcze więcej osób wsiada w samochód zamiast przejść pieszo. Albo, że rowerzyści jadą jezdnią zamiast zapuszczać korzenie na skrzyżowaniu
  • Odpowiedz
@lewactwo: No, ale ja tylko zauważyłem, że przynajmniej dla niektórych kierunków ten bezkolizyjny prawoskręt może mieć sens, uzasadniający kombinowanie. Jakby któryś dojazd miał się z tego powodu korkować aż po następne skrzyżowanie...

Ja wczoraj w Kielcach pierwszy raz się poddałem i przejechałem odcinek 300 metrów samochodem zamiast pieszo.


@lewactwo: Wydawało mi się, ze masz rower :P
  • Odpowiedz
@rmikke: @lewactwo: z wapiennikowej mniej więcej tyle samo osób skręca w lewo i w prawo (tak z moich obesrwacji). Co do organizacji ruchu dla pieszych to aż ciężko to komentować patrząc na wytyczne przy projektowaniu organizacji ruchu. Bardziej jest to wina policji która opiniowała w/w projekt
  • Odpowiedz