Wpis z mikrobloga

Podobno każda firma powinna mieć Facebooka? Dla nas to wielki BULLSHIT, dlatego postanowiliśmy Wam wytłumaczyć mniej więcej, która platforma najlepiej sprawdzi się w przypadku Waszej firmy ( ͡° ͜ʖ ͡°)

#socialmediacribs #facebook #instagram #twitter #socialmediarobie #dzialalnoscgospodarcza #blog #wlasnafirma
__________________________________________________________________________________

Obecnie prawie każdy przedsiębiorca rozumie potrzebę promowania swojej firmy w mediach społecznościowych i nawiązywania w tej przestrzeni bliższych relacji z sympatykami marki. Czasem jednak, wszystkie działania przedsiębiorstwa skupiają się jedynie na hegemonie social mediów- Facebooku. Częstym błędem jest też sytuacja kiedy platformy na których stara się zaistnieć marka nie są dobierane we właściwy sposób, przez co osiągane efekty nie są satysfakcjonujące. Dziś postaramy się poradzić Ci w jaki sposób dobrać media społecznościowe, w których Twoja firma będzie miała największą szansę na odniesienie sukcesu!

Dlaczego nie tylko Facebook?

Powszechnie można się spotkać z błędnym przekonaniem, że absolutnie każda firma powinna mieć swój oficjalny profil na Facebooku. Tymczasem- pomimo wszelkich udogodnień jakie w kwestiach marketingowych oferuje portal stworzony przez Marka Zuckerberga- nie warto się do niego ograniczać. Jeśli marka chce prężnie i skutecznie promować się w social mediach powinna sobie stworzyć szersze spektrum kanałów, za pośrednictwem których będzie mogła komunikować się z potencjalnymi klientami. Zdywersyfikowanie działań na różne platformy social mediów, przy jednoczesnej spójności komunikatów, może przynieść dużo szybsze i bardziej wymierne efekty, przy jednoczesnym dotarciu do szerokich grup odbiorców.

Więcej o tym dlaczego Twoja firma nie powinna być na Facebooku w podcaście LINK

Co jeśli nie Facebook?

Wybór naprawdę może nastręczać problemów, ponieważ mnogość serwisów społecznościowych i ich zróżnicowanie zdecydowanie może przyprawić o zawrót głowy. Decydującym kryterium powinna być znajomość grupy docelowej marki i przeanalizowanie, czy jej przedstawiciele aktywnie udzielają się w konkretnym medium społecznościowym. Istotne są też statystyki i popularność konkretnych platform- w końcu chyba każdej marce zależy by zaistnieć w świadomości jak największej rzeszy odbiorców. W dalszej kolejności wszystko zależy od profilu marki i tego, czym się zajmuje.

Pokaż się z jak najlepszej strony- Instagram, Pinterest i YouTube

Zarówno Instagram, Pinterest jak i YouTube, to media społecznościowe w przestrzeni których głównym instrumentem oddziaływania jest obraz. Osoby korzystające z tych platform to typowi przedstawiciele społeczeństwa obrazkowego- esteci, chcący oglądać idealną rzeczywistość, dla których obraz (bez względu na to czy ruchomy, czy statyczny) potrafi wyrazić więcej niż tysiąc słów. Możesz więc z powodzeniem wykorzystać te kanały, jeśli Twój produkt jest designerski i dobrze prezentuje się w misternie zaplanowanych kadrach. Pamiętaj jednak, że poza ładnym wyglądem przede wszystkim liczy się pomysł- na Pintereście publikuj fotografie dające odbiorcom solidną dozę inspiracji, na Instagramie postaw na ciekawy układ kompozycyjny fotografii umieszczanych na profilu marki, a YouTube niech będzie dla Ciebie miejscem w którym zaznajomisz swoją społęczność z procesem powstawania Twojego produktu i tym, jak kształtuje on życie jego użytkowników.

Te kanały idealnie nadają się dla marek: modowych, kosmetycznych, hotelarskich, turystycznych, gastronomicznych, marek z segmentu premium i e-commerce

Wejdź w rolę eksperta- Quora i Reddit

Nie miałeś wcześniej okazji słyszeć o tych serwisach? Quora to serwis typu Q&A na łamach którego można zadawać i odpowiadać na pytania z rozmaitych dziedzin. Z kolei Reddit to platforma pozwalająca na umieszczanie treści, które następnie są przesuwane przez głosujących użytkowników w górę i dół. Są to miejsca, w których społeczność jest naprawdę silnie zaangażowana i gdzie wywiązują się naprawdę wartościowe dyskusje. Teraz już pewnie rozumiesz, dlaczego warto zaprezentować tam swoją wiedzę i pokazać, że jest się specjalistą w swojej dziedzinie. Gdy społeczność przekona się, że znasz się na rzeczy, naturalną koleją będzie zainteresowanie się Twoją ofertą i produktami Twojej firmy.

Te kanały idealnie nadają się dla marek:

Udowodnij, że masz coś do powiedzenia- Twitter

Twitter to doskonały serwis, który może Ci posłużyć do eksponowania ludzkiej twarzy Twojej marki. Bariera wejścia na tą platformę jest stosunkowo niska, a oprócz tradycyjnych działań, można ją wykorzystać również do przeprowadzania kampanii opartych o hashtagi oraz trendy sponsorowane. Pamiętaj, że jeśli zdecydujesz się na stworzenie konta Twojej marki na Twitterze, to będzie to od Ciebie wymagało nieustającej kreatywności. Komunikując się zaledwie przy użyciu 140 znaków, trzeba nie tylko umiejętnie selekcjonować najważniejsze informacje, ale także nadać im taką formę, która będzie atrakcyjna dla odbiorców.

Te kanały idealnie nadają się dla marek: organizacje non profit, firmy usługowe, firmy z sektora B2B

No i oczywiście WYKOP ( ͡º ͜ʖ͡º)

[Chcesz być wołany kliknij tutaj] [Potrzebujesz pomocy z SM? Napisz do nas] [Zagadaj do szefa]
  • 4