Wpis z mikrobloga

https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Gdanskie-lotnisko-z-najnowszym-systemem-do-ladowania-n118440.html#

Rozpoczęły się prace związane z wprowadzeniem na lotnisku w Gdańsku systemu ILS kategorii III B. Pozwoli on pilotom lądować nawet wtedy, gdy w ogóle nie będą widzieli świateł podejścia, a widzialność pasa startowego wyniesie 75 m. Realizacja systemu nie powinna zakłócać ruchu samolotów, a jego uruchomienie ma nastąpić jesienią 2018 roku.

Niemal równo dwa lata temu port lotniczy w Gdańsku świętował uruchomienie ILS-u kategorii II. Jak się okazało, system nie wyeliminował całkowicie problemu mgły, która momentami nadal paraliżowała ruch.


#gdansk #lotnictwo #trojmiasto
nawon - https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Gdanskie-lotnisko-z-najnowszym-systemem-...

źródło: comment_VqSEQxyiWqnHXMZQIbeGsufzIVN9fUvP.jpg

Pobierz
  • 10
@Wernher_von_Braun: No to muszę przyznać nowość dla mnie. Zawsze myślałem, że wszystko musi być certyfikowane do CAT III bo musi mieć pewną potwierdzoną dokładność. Pamiętam jak w wawie robili przymiarki do uruchomienia cat III i robili autolandy i coś im chyba nie wychodziło. Uparłbym się jednak, że cat I to za mało. partops wymieniają tylko catII i cat III. No i lts cat I. A instalacja CAT I chyba się czymś
@Szaman_z_plemienia Cat I różni się od Cat II i III zasadniczo (parametrów jeet tutaj tak dużo, że ciężko by wszystkie wypisać, ale w internecie znajdziesz je bez problemu :)) Autoland obowiązkowo wchodzi przy operacjach CAT IIIb i wyżej (choć są tu rozbieżności i niektóre źródła mówią o CAT IIIc dopiero ). Trzeba jednak pamiętać, że warunki CAT III to tak gęste mleko, że manualne latanie jest tu bardzo trudne przy niskich minimach,