Mamy specjalistę na dziennej zmianie? Jaka diagnoza? Jadę trasą i nagle auto przestaje reagować na pedal gazu. W ogóle nie zwiększa obrotów a auto jedzie tylko zasada zachowania pędu. Próba redukcji do niższego biegu dala swkundowego kopa obrotów. Po tej chwili znowu brak reakcji na gaz. Po zatrzymaniu pojazdu i zgaszeniu już uniemożliwia odpalenie. Akumulator kręci ale nie odpala silnika. Umarł w ciszy więc wykluczyłbym pasek rozrządu. Immonilizer może? Ostatnio lampka dziwnie się zachowywała.
@mi-siek: immo odcieloby ci zaplon i silnik calkowicie by zgasl. Na moje masz zapchany wydech - albo katalizator umarl, albo wywalilo ktorys tlumik. Jak masz latwy dostep do polaczenia wydechu z klektorem, to odkrec - jak odpali, to masz na 100% winowajce. Tylko glosno bedzie...
@mi-siek: kolektor wydechowy to to pod blaszana oslona termiczna, na pierwszym zdjeciu troche powyzej czerwonego kolka w lewo, z wkrecona sonda lambda. Gdzies pod nim powinno byc polaczenie z katalizatorem i reszta wydechu. Rozkrec, sprawdz
@mi-siek: tak. Sadzac po obrazku ponizej, tuz pod kolektorem jest kolnierz na 3 sruby ze sprezynami, a dalej pod silnikiem jeszcze 2 mniejsze zlaczki katalizatora (o ile on tam jeszcze w ogole jest). Dostep powinien byc wzglednie latwy od dolu, kluczem nasadowym z przedluzka i na rurce, bo pewnie sruby beda troche zapieczone.
@mi-siek: a jaki to model 306, 1.4 2000? Pompa najczęściej jest w baku. Dolot to masz czerwone, żółte i zielone. Tam gdzie niebieskie powinna być przepustnica i linka od gazu.
@Kierman @Issac W sumie pompa też weszła w grono podejrzanych zwłaszcza że już czujnik z pompy leciał w kulki. Raz pokazywał faktyczny stan poziomu paliwa w baku, raz nie pokazywał w ogóle (cały czas wskazówka na rezerwie) a czasem to baunsowała prawo lewo jak seba na koncercie rycha peji. Widać że coś tam już się mocno burzyło
@mi-siek: dostep do pompy powinien byc w miare latwy, zdejmuje sie tylko siedzenie z tylu , przy kreceniu rozrusznikiem powinna sie załączać, powinno byc ja slychac
@mi-siek: zajmij się paliwem przede wszystkim ( nie zaczynaj od kolektora) wogole Ci nie pali więc albo iskra albo paliwo.możesz wziąć jakiś break/ carb cleaner / coś łatwopalnego w aerozolu i spryskać do przepustnicy i sprawdzić czy odpala
@niepoprawny30: @mi-siek: stawiam wiadro plusow, ze winny jest ten wydech. Poza tym odkrecenie tej rury to jest 3 sruby, dostac sie do pompy to wiecej roboty.
EDIT: w sumie najszybciej bedzie wyeliminowac pompe przez przekrecenie zaplonu i posluchanie czy bzyczy.
Jaka diagnoza?
Jadę trasą i nagle auto przestaje reagować na pedal gazu. W ogóle nie zwiększa obrotów a auto jedzie tylko zasada zachowania pędu. Próba redukcji do niższego biegu dala swkundowego kopa obrotów. Po tej chwili znowu brak reakcji na gaz. Po zatrzymaniu pojazdu i zgaszeniu już uniemożliwia odpalenie. Akumulator kręci ale nie odpala silnika.
Umarł w ciszy więc wykluczyłbym pasek rozrządu.
Immonilizer może? Ostatnio lampka dziwnie się zachowywała.
#mechanikasamochodowa #samochody #motoryzacja
Imo, albo cewka zaplonowa, albo zerwana lina przepustnicy lub pompa paliwa
@Kierman ktore to pompa? Albo koło którego kółeczka?
@niepoprawny30 które koleczko to dolot?
W sumie pompa też weszła w grono podejrzanych zwłaszcza że już czujnik z pompy leciał w kulki. Raz pokazywał faktyczny stan poziomu paliwa w baku, raz nie pokazywał w ogóle (cały czas wskazówka na rezerwie) a czasem to baunsowała prawo lewo jak seba na koncercie rycha peji. Widać że coś tam już się mocno burzyło
EDIT: w sumie najszybciej bedzie wyeliminowac pompe przez przekrecenie zaplonu i posluchanie czy bzyczy.
Komentarz usunięty przez autora