Wpis z mikrobloga

Mamy specjalistę na dziennej zmianie?
Jaka diagnoza?
Jadę trasą i nagle auto przestaje reagować na pedal gazu. W ogóle nie zwiększa obrotów a auto jedzie tylko zasada zachowania pędu. Próba redukcji do niższego biegu dala swkundowego kopa obrotów. Po tej chwili znowu brak reakcji na gaz. Po zatrzymaniu pojazdu i zgaszeniu już uniemożliwia odpalenie. Akumulator kręci ale nie odpala silnika.
Umarł w ciszy więc wykluczyłbym pasek rozrządu.
Immonilizer może? Ostatnio lampka dziwnie się zachowywała.

#mechanikasamochodowa #samochody #motoryzacja
źródło: comment_wTgK9QrrEb8tpUHPApzSYtWSP3UBtuca.jpg
  • 19
@mi-siek: immo odcieloby ci zaplon i silnik calkowicie by zgasl. Na moje masz zapchany wydech - albo katalizator umarl, albo wywalilo ktorys tlumik. Jak masz latwy dostep do polaczenia wydechu z klektorem, to odkrec - jak odpali, to masz na 100% winowajce. Tylko glosno bedzie...
@mi-siek: kolektor wydechowy to to pod blaszana oslona termiczna, na pierwszym zdjeciu troche powyzej czerwonego kolka w lewo, z wkrecona sonda lambda. Gdzies pod nim powinno byc polaczenie z katalizatorem i reszta wydechu. Rozkrec, sprawdz
@Kierman @Issac
W sumie pompa też weszła w grono podejrzanych zwłaszcza że już czujnik z pompy leciał w kulki. Raz pokazywał faktyczny stan poziomu paliwa w baku, raz nie pokazywał w ogóle (cały czas wskazówka na rezerwie) a czasem to baunsowała prawo lewo jak seba na koncercie rycha peji. Widać że coś tam już się mocno burzyło
@mi-siek: zajmij się paliwem przede wszystkim ( nie zaczynaj od kolektora) wogole Ci nie pali więc albo iskra albo paliwo.możesz wziąć jakiś break/ carb cleaner / coś łatwopalnego w aerozolu i spryskać do przepustnicy i sprawdzić czy odpala
@niepoprawny30: @mi-siek: stawiam wiadro plusow, ze winny jest ten wydech. Poza tym odkrecenie tej rury to jest 3 sruby, dostac sie do pompy to wiecej roboty.

EDIT: w sumie najszybciej bedzie wyeliminowac pompe przez przekrecenie zaplonu i posluchanie czy bzyczy.