Wpis z mikrobloga

@terwer358: jak miałem manuala to ręczny + bieg. na automacie zostawiam na "P", bez ręcznego.


Jakiś czas temu mechanik od automatów powiedział mi, żebym zaciągał ręczny zaraz po wrzuceniu 'P', przed puszczeniem hamulca zasadniczego. Powod? Na samym 'P' auto może się odrobinę przesunąć w przód lub w tył (o ile nie stoi na totalnie płaskiej powierzchni). Po takim delikatnym stoczeniu się przerzucenie z 'P' na bieg jest trudniejsze (w moim przypadku
@spajcker: Im niższy bieg, tym większy siła potrzebna do ruszenia auta. Kiedyś na parkingu zaczepił mnie gościu, żebym mu pomógł, bo ktoś go zastawił. Punto na 4. biegu. bez broblemu go przepchnęliśmy (robił takie małe skoki w rytm obrotów silnika)( ͡° ͜ʖ ͡°)
2. Jak an górce i auto jest ustawione w stronę spadku to bieg wsteczny + ręczny

3. Jak na górce i auto jest ustawione w stronę wzniosu to bieg 1 + ręczny


@samuraj24: A co stoi, za takim doborem biegów? Bo jestem w stanie zrozumieć zostawianie na "najkrótszym" biegu, ale zostawianie zawsze na przeciwnym do kierunku staczania się samochodu do mnie nie trafia. Większego oporu to nie stawia, a napręża tylko
@terwer358: na biegu lepiej. reczny dluzej pozyje bez zakleszczania

To w takim razie do czego wykorzystujesz ręczny? Mam nadzieję, że nie do piłowania FWD w zimę na parkingu pod Lidlem ( ͡° ͜ʖ ͡°)
W moim parkingu podziemnym zaciągam ręczny, na zewnątrz tylko na biegu. Powinienem się oduczyć tego ręcznego bo kiedyś na mrozie zostawię i będzie imba.
I jeszcze jedno - w ciepłych krajach na stromych zboczach bieg + ręczny + koła skręcone tak, by samochód nie stoczył się w przepaść. Właśnie po to wymyślono blokowanie się kierownicy gdy nie ma kluczyka.