Aktywne Wpisy
Ana77 +17
Oskarżyłam kogoś niesłusznie o oszustwo. #!$%@?łam przez telefon. Jakby było mało w w naszym środowisku powiedział o tym, a teraz okazuje się, że się skompromitowałam. Dowodem są kamery. Teraz będzie drama ze świadkami itd.Nawet nie zapytałam, tylko #!$%@?łam. Ta osoba nawet się popłakała.
Jezu jaki wstyd,teraz będzie afera z innymi oosbami, jestem spalona.
#!$%@?, nigdy nie #!$%@?łam takiej akcji.
To było wtedy kiedy dostałam hipomanii i poprostu nie pamiętam co się wtedy
Jezu jaki wstyd,teraz będzie afera z innymi oosbami, jestem spalona.
#!$%@?, nigdy nie #!$%@?łam takiej akcji.
To było wtedy kiedy dostałam hipomanii i poprostu nie pamiętam co się wtedy
1) jeśli telefon kupuje konsument, to ma gwarancję producenta (dobrowolną) i niezależną, ustawową 2 letnią rękojmię.
A co jeśli taki telefon kupi #firma np. lekarz kupi telefon na swoją jednoosobową działalność - jak wtedy wygląda sprawa składania reklamacji?
2) na pewno jeśli konsument Pan Mirek kupi telefon, to idzie do sklepu, w którym kupił i stwierdza "jestem Pan Mirek a mój telefon gubi zasięg, więc oddaję go na rękojmię". A co w sytuacji, gdy odsprzeda telefon Stulejowi - chyba wtedy prawa rękojmi nie przechodzą na Stuleja i nie może pójść powiedzieć "telefon kupił Pan Mirek, ja-Stulej go kupiłem od niego i chcę skorzystać z rękojmi"?
Czy zgłoszenie do naprawy telefonu na zasadzie "właścicielem jest Pan Mirek, a ja-Stulej jedynie zgłaszam go do naprawy z tytułu rękojmi i potem ja go odbiorę od Państwa" jest możliwe?
#telefony #poradyprawne #prawokonsumenckie
@PepeXD: tak samo obowiązuje rękojmia i gwarancja, chyba że w gwarancji jest określone że nie dotyczy firm albo strony wyłączyły rękojmię. Firma nie ma tylko niektórych uprawnień z rękojmi, które przysługują konsumentowi.
@PepeXD: tak samo jak w przypadku konsumenta, z tym, że sprzedawca dla firm może wyłączyć rekojmie i wtedy jej nie ma
@PepeXD: Stulej ma roczną rękojmię od Pana Mirka, chyba, że Pan Mirek wyłączył rekojmie to wtedy jej w ogole nie ma
@Adams_GA: no właśnie nie mogę znaleźć nigdzie tego (╯︵╰,)
@Adams_GA: ale czy sprzedawca np. Orange/Saturn/Apple muszą wyrazić zgodę czy jak to wygląda w praktyce?
@Wychwalany: a jak Mirek to konsument?
Pytam, bo co w sytuacji, gdy np. w MediaMarkt
Weź pobierz k.c. i przejdź do art. 556 i dalej. Tam, gdzie jest mowa o kupującym, dotyczy również osoby niebędącej konsumentem.
To tylko umowa między tobą a drugą osobą. Teoretycznie powinno się robić przeniesienie praw, ale praktyka pokazuje, że sprzedawcy często tego nie
@Volki: czyli jeśli pierwszy kupujący napisze na kartce, że przenosi prawa do rękojmi na kolejnego kupującego, to się to liczy?
W przypadku gwarancji zależy czy gwarant zastrzegł (na karcie gwarancyjnej), że dalsze zbycie sprzętu nie powoduje przeniesienia praw gwarancyjnych na kolejnego nabywcę.
Gdy gwarancja jest na okaziciela wystarczy samo przejęcie dokumentów. Natomiast w przypadku imiennej należałoby również dokonać przelewu (cesji), chyba że zakazano przelewu praw z gwarancji.