Wpis z mikrobloga

-------------------------------------------------- #stheira --------------------------------------------------

Na wstępie wybaczcie za tak długą przerwę, jednak praca nad postem przedłużyła się i ostatecznie musiałem zmienić plany co do niego. Początkowo w drugiej części postu chciałem zamieścić mapę i opisać sytuację geopolityczną jednak ze względu na problematyczną mapę (linia brzegowa, tektonika itd) musiałem zrezygnować z pomysłu, ale mimo to mam nadzieję że się nie zawiedziecie ( ͡° ͜ʖ ͡°) W sumie może i na dobre to wyszło, bo post już jest przytłaczająco długi jak na standard Wykopu.

-------------------------------------------- Poprzednie posty -------------------------------------------

Wstęp - czyli co to k#@#a jest
Stworzenie świata

-------------------------------------------------- Wołam ---------------------------------------------------

Osoby plusujące ostatni wpis:
@kfleszer @wielooczek @Lisaros @RealAKP @MrocznaKapibara @Banderoza @SpaceMonkey @JohnMarkII @orfan @Onde @zyrafy_wchodza_do_szafy @paprok @Mazan @MycroftHolmes

---------------------------------------Krótki opis ras i gatunków---------------------------------------

Jako krótkie przypomnienie z ostatniego postu wspomnę, że w wyniku degradacji Absolutu zostały stworzone elementy uniwersum, a w tym planeta i podstawowe formy życia. Ostatnim niepodważalnym skutkiem działania Świadomości Absolutnej było wyładowanie, które na zawsze zmieniło strukturę planety, a co najważniejsze zostały stworzone 4 świadome rasy (nie gatunki). Każda z nich reprezentuje jeden żywioł co jest kluczowe w dalszych rozważaniach na temat natury Magii, ras i Świadomości.
O to kolejno nazwy ras: woda - Nir, ziemia - Daear [dajar], ogień - Agir, powietrze - Arr. W każdej z tych ras w pierwszej kolejności powstał Najwyższy Ród, czyli zwierzchnik całego narodu, jego duchowy przewodnik i ojciec założyciel wszystkich pomniejszych plemion. (Każda głowa rodu była inaczej tytułowana, jednak nie jest to teraz ważne.) Władza w Rodzie była przekazywana pokoleniowo.
Cechą charakterystyczną dla tych wybitnych rodzin są wyjątkowe źrenice, które dają użytkownikom wyjątkowe zdolności. Bardzo ważnym i zapierającym dech w piersiach aspektem tych oczu jest możliwość komunikacji z innymi użytkownikami tego daru (również z innej rasy). Oznacza to, że władcy ogromnych narodów mogą komunikować się ze sobą nie ruszając się ze swoich stolic. Co więcej oczy te w mistyczny sposób są związane z planem Stwórcy, dając wgląd na Jego naturę oraz cel egzystencji gatunku, który był niezwykle prosty - wytworzyć Świadomość, która będzie w stanie zastąpić Absoluta.
Już na początku istnienia został ustalony porządek świata i jego równowaga. Pierwsi ludzie, a zarazem członkowie Rady (tak określane są głowy Najwyższego Rodu w kontekście wzajemnego spotkania) spisali historię stworzenia oraz zasady wzajemnych stosunków na kamiennych tablicach. Oczywiście nie myślcie sobie, że już wtedy posługiwali się zaawansowanym pismem. Wszelkie zapiski z tamtych czasów wykorzystują symbole magiczne, których próbkę mogliście zobaczyć w poprzednim poście.
Kolejnym ważnym wydarzeniem, które w tym samym czasie miało miejsce było utworzenie piątej rasy zwanej - Zehir. Jako połączenie mocy 4 żywiołów zyskali oni umiejętność władzy nad roślinnością. Ciężko mi opisać narodziny tej rasy bez wgłębiania się w naturę magii oraz jej możliwości, więc to pozostawię na przyszłego posta... Zadaniem Zehirów jest pilnowanie porządku na cały kontynencie (!) z czego wywiązują się w jedyny słuszny sposób - krwawo. Zehirowie utworzyli Zakon, który w późniejszym czasie tłamsił wszystkie problemy utrzymując tym samym pokój i harmonię w znanym świecie. To właśnie im przypadła ochrona tablic, o których wspominałem wyżej. Zakonowi także poświęcę osobnego posta, jednak teraz warte podkreślenia jest to, że oni także zostali obdarzeni niesamowicie potężnym wzrokiem; jednakże w odróżnieniu od innych ras cechę tę posiada każdy osobnik Zahirów, a nie tylko członkowie Najwyższego Rodu.
Ostatecznie narody rozeszły się w 4 strony świata. Nir - mroźna północ, Daear - górzysty zachód, Agir - ciepłe, równikowe południe, Arr - płaski, głównie stepowy wschód, natomiast Zehir otrzymał jedynie morze, które powstało w wyniku Wyładowania.

Celem posta było opisanie ras, a skupiłem się na okolicznościach narodzin, więc może w skrócie opiszę cechy charakterystyczne poszczególnych narodów:
- Nir - najbardziej charakterystyczną cechą jest ich masa. Zdecydowana większość osobników tej rasy może poszczycić się umięśnieniem godnym Apolina lub (zwłaszcza w późniejszym wieku) dużymi zapasami energetycznymi w postaci tkanki tłuszczowej. Przeważa blady odcień skóry, średni wzrost oraz intensywne owłosienie - w zasadzie na całym ciele.
- Daear - dosyć zbliżeni fenotypem do Nirów, jednak posiadają znacznie mniejsze skłonności do odkładania słoniny i trudniej im budować mięśnie. Bardzo charakterystyczną cechą tych osobników jest niezwykle niski wzrost oraz nieproporcjonalne oczy i dłonie. Uznawani przez inne rasy za dziwaków i okazy nadwyraz obrzydliwe.
- Agir - w fantasy określiłbym ich mianem zwykłych ludzi. Znacznie ciemniejsza karnacja niż u Nirów i w zasadzie każda cecha dosyć wyśrodkowana względem pozostałych.
- Arr - niezwykle wysoka i wątła rasa osiągająca ponad 2m wysokości. Do tego szpiczaste uszy i skośne oczy.
- Zehir - słodka tajemnica; zawsze schowani w kapturach i mroku. Postacie legendarne i tajemnicze. Można podejrzewać, że ze względu na ich pochodzenie stanowią połączenie cech powyższych gatunków.

Warta podkreślenia jest także możliwość krzyżowania się ras. Wynika to z faktu ich magicznej natury i sposobu narodzin.

Na koniec zapowiem, że istnieje jeszcze jeden gatunek, który odegra kluczową rolę w fabule jednak na razie nic więcej nie mogę zdradzić.

~~~~ Zachęcam do dyskusji. Każdy może mieć swój wkład w historię. Podstawowa zasada to RuleOfFun, ale z poszanowaniem logiki~~~~

-------------------------------------------------- Załącznik ----------------------------------------------

Na grafice poniżej zaprezentowałem symbol Zehirów wraz z symbolicznym wyjaśnieniem intuicji jaka za nim stoi. [Δ - świadomość; O - generalne określenie całości, pełni, a więc trójkąt wpisany w okrąg oznacza pełnie świadomości - Absoluta. Reszta symboli wyjaśniona w poprzednim poście]
Druga grafika przedstawia prostą wizualizację źrenic poszczególnych ras. Po lewej w formie nieaktywnej, a po prawej pełnia mocy. (jak widzicie Zehirowie posiadają tylko jedną formę)

-------------------------------------------- Dodatkowe tagi --------------------------------------------

#conworld #swiat #fantasy #rpg #scianatekstu #zainteresowania #niewiemjaktootagowac
(plz nie bijcie za poziom #grafika #gimp)
Heibonna - -------------------------------------------------- #stheira --------------...

źródło: comment_VuX2OMxrHaXjKT9mtB9tgfF34z7SW8E6.jpg

Pobierz
  • 8
  • Odpowiedz
  • 0
@yeron ajć masz racja... (,) dzięki wielkie za czujność! Z tym, że to Arrowie powinni mieć odwrócony daszek. Niestety już nic z tym nie zrobię...
  • Odpowiedz
@Heibonna: Podoba mi się pomysł ze źrenicami :). Działaj dalej. A najlepiej namów kogoś do współpracy i stwórz z tego jakiś mini podręcznik na pewno komuś się przyda w sieci :). Pozdrawiam.
  • Odpowiedz
  • 0
@tao_silver Dzięki za miłe słowo! :)
Akurat się złożyło, że na innej stronie ktoś też odniósł się do kwestii źrenic, tylko że zarzucił brak realizmu i zbyt dużą dokładność. W związku z tym odrazu uprzedzam, że te grafiki robione raczej podglądowo i z oczywistych względów efekt końcowy będzie mniej idealny i bardziej spersonalizowany (np tam gdzie lity kolor tam wzorki jak na naszych zrenicach). Kwestia techniczna.
A co do podręcznika... Nie
  • Odpowiedz